Gissa position

Sedär, antar att Thure fick förhinder när vi närmade oss målet.

Jag har som vanligt ont om bilder. Tacksam om Thure eller annan person vill lägga ut en ny bild.
 
Då kastar jag in en liten bild....

Var finns detta motiv?
Kallar den själv för "Pipers port" :D!
 

Bilagor

  • IMG_2706.jpg
    IMG_2706.jpg
    50 KB · Visningar: 448
Nej, vi är inte i Sarek eller vid offerplatsen i Padjelanta! Här följer ytterligare en bild, nu något utzoomad.. :)
 

Bilagor

  • IMG_2707.jpg
    IMG_2707.jpg
    38.3 KB · Visningar: 355
Sauvakavelija har som så ofta tidigare helt rätt. Jag hittade en bild som bekräftar http://www.sonoloco.com/lapland2011B/picsBl/kap12-7.jpg från en sida http://www.sonoloco.com/lapland2011B/2011Bl.html med följande poetiska beskrivning
"The scenery on a sunny, clear day from Vistas to Nallo is magnificent, magic, as if taken out of The Lord of The Ring, with chunks of rock and shapes of mountains unimaginable. The Cogwheel Ridge (Kugghjulskammen) seen from the south from down in The Stuor Reaiddávággi Valley throws your imagination into turmoil, awakening all the scary and wonderful fairytales of your childhood."

Thure
 
Kebnekaise-trakten, Stuor Reaiddavaggi mellan Vistas och Nallo, Kugghjulskammen?

Helt rätt!
Det är nog enkelt att man bara går på där utan att lägga märke till "porten"! Och kul att Ingvars vandring dök upp, sökte den för ett tag sedan då jag den inspirerade mig att gå ungefär samma väg som dom gjorde :)!

Nästa bild!
 
Ja, det var Y- eller skål-formen i bergväggen som ledde mig till rätta spår, redan med den första bilden. Och Locovargens berättelser och bilder har jag studerat noga!
Här nästa bild, vilken jokk är den här?
 

Bilagor

  • DSC01588.jpg
    DSC01588.jpg
    12.2 KB · Visningar: 272
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.