Sony HDR-AS15

Klistrar in vad jag skrev i ett annat forum.

Tidningen Ljud och Bild testade actionkameror i senaste numret.
Kort sammanfattning utan pesonliga värderinga;

Jobo JIB4 3000:- +Mycket tillbehör, smart sökare. -Övermättade färger.

AEE MagiCam (Tidningen säger det är samma tillverkare som Jobo) 2500:- + Smart sökare, lättskött. - Inte så bra bild.

JVC GC-XA1, 3000:- Väderskyddat hus, bra bild, Wifi. - Inget UV-hus, Sökaren på sidan.

GOPro Hero 3 Silver 3500:- + Hög bildkvalitet, Wifi, Sökare kan eftermonteras. - En del brus, måste fästas i sporthuset, inget universalfäste. Särskilt rekommenderad.

Sony HDR-AS15 3000:- + Skarp bild, Wifi. - Aningen onaturlig skärpa, måste fästas i sporthuset. Bästa köp.

Contour +2. 4500:- + Tjusig Bild, GPS, App-styrning BT. - Tunt ljud. Bäst i test.

Jag såg att MediaMarkt hade en variant av Jobo-kameran också.
Tidningen Ljud och Bild brukar lägga ut testerna på nätet efter ett tag.
Någon enstaka testsida kanske jag kan göra en PDF av om någon önskar, men tidningen är på väg till återvinningen snart.
 
Contour har jag erfarenhet av från jobbet. Med sin rullande slutare får man extremt sjösjukeframkallande filmer om kameran sitter monterad på något som vibrerar.
I övrigt är det en bra kamera.
 
Använder också Contour (+2 samt en gammal modell) på jobbet och det är en mycket bra hjälmkamera. Vi har några GoPro också, men föredrar Contour eftersom de medger fler fästmöjligheter.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...