Prisbelönt packrafting dokumentar kan ses online

Sista maj var jag på älven Voxnan i Hälsingland för att delta i det första svenska packrafting träffen tillsammans med 20 stycken trevliga packrafters från hela världen. Detta träffen är blivit till den underbara 14 minuter dokumentärfilmen Inflatable People som hade premiär under hösten på Danish Adventure Film Festival / Nordic Adventure Film Festival och även blev premierad med Debutantpriset. Filmfestivalen är nu slut och Inflatable People kan nu ses online på vimeo. Så ta 14 minuter ledigt från julstressen och ta med ner Voxnan tillsammans med en grupp underbara uppblåsbara folk.
https://vimeo.com/181259608

if3_600.png

Till de extra nyfikna kan man läsa lite mera om packrafting träffen här:
http://urbanpackrafter.com/Together-on-Voxnan
http://urbanpackrafter.com/Inflatable-People
 
ja man blir lite sugen på att testa.


passar på att fråga om du vet om det e nån skillnad i kvalitet/rivstyrka på alpacka och den något billigare mrs?

Om jag minns rätt var det en Nortik och en MRS som fick de stora skadorna (av de typ 20 båtar som var med så tror jag det var tre kopior). Skulle inte klassa det som en slump.
 
Om jag minns rätt var det en Nortik och en MRS som fick de stora skadorna (av de typ 20 båtar som var med så tror jag det var tre kopior). Skulle inte klassa det som en slump.

Stod nog Nortik på den med stora revan. Inte hört talas om den innan. MRS finns på Ali och e väl kinesiskt, men finns även nån svensk importör tror jag.
 
Calexico: Jo pröva på.:)

Där är inte så mycket tvivel om att alpacka är det företag med mest erfarenhet inom packraft produktion och helt klart state of the art. Det är också de dyraste pga dollarkursen och tullen. Men om du är snabb är där just nu julrea hos Alpacka och även hos den engelska återförsäljare. Alpacka har en svensk återförsäljare.

MSR och Nortik säljas från packrafting-store och är billigare än alpackaMen särskild Nortik presterade dåligt under packraft träffen, och det märka kan jag iallafall inte rekommendera. Som det ses i filmen gick Mikaels Nortik sönder två gångar på turen. Jag tror att MSR är byggd av bättra material än Nortik, men vet inte särskild mycket om det.

Farsi, kanske du vet mer om vad som hände med MSR packraften på packrafting träffen? Jag så tyvärr inte om där kom hål i den, men både Henrik och Jeremie sa att den också fick ganska stort hål?

Calexico: Eventuellt kan du jo börja med att hyra en och ta med på nästa packrafting träffen i april.
 
Paddlade själva en del kajak i Köpenhamns hamn därför att jag genom mitt föra detta jobb hade tillgång till att låna kajaker. Absolut roligt också.

Vill tipsa om en facebook gruppe för second hand packrafts och utrustning. Kanske ni som ser efter packraft kan göra ett bra köp där :-9
 
Mycket bra film. Jag hade bestämt mig för att köpa en kanot till våren. Men efter den här filmen måste jag säga blev jag sugen på en packraft :)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...