Dagsvandring i Luleå Bodenområdet.

Just hemkommet från det stora landet i väst och ångesten över att Sverige har förhållandevis tråkig miljö i jämförelse har nu infunnit sig.

Jag har inte bott i norrbotten så många år och nu letar jag "berg" att bestiga/bevandra. Det jag är ute efter är dagsvandringar i närområdet. Helst inte bara myrar och kalhyggen. Tänkte mera berg...

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

avslutad210712

Gäst
Bälingeberget är väl knappast något man bestiger men inga problem att vandra omkring där en halv- eller heldag.

Norrbottens-kusten är liksom fel ställe om man söker kullar.
 

avslutad210712

Gäst
Eller ta båten ut till Klubbviken och vandra omkring på ön istället för att ligga på badet. Du slipper åtminstone myrarna och skogen.
 
Börjar inse att det är minst 3tim bilkörning innan man hittar något. Man bor fan på fel ställe[emoji1787] härikring finns bara myrar, kalhyggen och risbuskar. Vi har börjat planera en resa till norge.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 
Vandring

Dödlarsberget är rätt häftigt, bra att kombinera med klättring. Finns som sagt många roliga vandringar att göra i skärgården. Sen finns ju lite urban exploring att göra bland alla fort i Boden. Glöm inte alla låglänta turer Fäboleden, Bälingeberget osv.

Sen ör det några timmar på tåg till riktigt bra vandring...
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...