Hammock till mig

Tack för bra info.

Hittade ett clip på tuben. Det verkar som om den bara funkar bra med det egna liggunderlaget och är katstrof utan något alls. Det är ju ett litet minus. Även om man köper det speciella underlaget och det punkar så är man ju lite rökt...
https://www.youtube.com/watch?v=3vbcXY4lHBg

Men den ser verkligen superbekväm ut. Och lätt att hantera. Giller verkligen hur man kan förändra den när man redan ligger i den genom att dra i olika stroppar.

Lätt att hänga upp också, men karbiner. Hennessy har ju den där idén om att allt ska knopas för att metall nöter på linan. Vet inte riktigt vad jag tycker.
 
Tack för bra info.

Hittade ett clip på tuben. Det verkar som om den bara funkar bra med det egna liggunderlaget och är katstrof utan något alls. Det är ju ett litet minus. Även om man köper det speciella underlaget och det punkar så är man ju lite rökt...
https://www.youtube.com/watch?v=3vbcXY4lHBg

Men den ser verkligen superbekväm ut. Och lätt att hantera. Giller verkligen hur man kan förändra den när man redan ligger i den genom att dra i olika stroppar.

Lätt att hänga upp också, men karbiner. Hennessy har ju den där idén om att allt ska knopas för att metall nöter på linan. Vet inte riktigt vad jag tycker.

Jag kör med två karbinhakar eller 4 ringar.
Båda är väldigt enkla.
Kan länka till olika klipp när jag kommer hem ikväll om inte någon hinner före.
 
Tack för infon om Hennessys myggnät!

Draumr ser fantastisk mysig och geschwint ut, men att den är så beroende av det speciella liggunderlaget ihop med pris och vikt gör att jag tror en traditionell hängmatta är bättre för en total nybörjare som jag.

Prisskillnaden blir ju ännu större iom att man får en gratis Scout av Hennessy just nu. Den bör man väl kunna sälja för ett par hundralappar under nypris.
 
Bra info kan vara att ifall du beställer från Hennessy kommer de troligen uppgradera ditt "på köpet" Scout till ett Expedition Classic istället, de har slut Scout Classic för tillfället på Europeiska lagret. // Peter
 
Oj då! Ännu bättre. I kundkorgen står det Scout. De bara byter ut den alltså? Har du någon aning om hur länge denna givaway pågår? Börjar känna viss stress... ;-)

Förresten, de säljer bara en sorts tältpinnar, Vargo Titanium. Är de bra, lämpliga för olika typer av mark? De ser så långa ut. Och runda och tunna. Har bara använt såna där lite v-formade, ganska korta.
 
Oj! Hennessy har redan svarat. Så jag skrev och tackade och frågade om jag tordes vänta på tältpinnarna.

Men om du säger att man får en bättre gratishammock nu verkar det ju som om jag borde slå till direkt va? Men det talade jag inte om för dem att jag vet. ;-)
 
Oj! Hennessy har redan svarat. Så jag skrev och tackade och frågade om jag tordes vänta på tältpinnarna.

Men om du säger att man får en bättre gratishammock nu verkar det ju som om jag borde slå till direkt va? Men det talade jag inte om för dem att jag vet. ;-)

De stod scout för mig också, fick sen ett mail att de hade uppgraderat mitt scout pga de var slut på lagret. De var 2 dagar sedan så jag vet inte om de fortfarande är så. // Peter
 
Jesus, nu är stressen total. :-D

Jag tror jag kör på detta. Även en Scout måste ju gå att sälja. Ska bara vänta på deras svar, för syns skull, sen slår jag nog till. Kliar i klickfingret.

Jag inser att eftersom jag inte har någon erfarenhet och inte vet någonting så är det nog meningslöst att försöka hitta den optimala hammocken för mig. Priset är ju jättebra (med gratishammocken) och Hennessy är ett välkänt märke, så är jag inte nöjd så går väl Jungle att sälje utan alltför stor förlust.
 
The deed is done.:cool:

Ibland beslutar även jag mig snabbt. Det blev Jungle Expedition
Zip, Golden Rod Hex Rainfly och en Double Bubble.

Det enda jag är lite tveksam till är den gula tarpen, att den ska dra till sig insekter. Men jag gillar synligt (lokalsinnet falerar) och ett varmt ljus i "tältet" om man ska tillbringa vaken tid där. Mitt gamla fjällräventält med orange innertält i nåt bomullsliknande material var mycket trevligare än kompisen som snålat och hade blå nylon. I det såg alla ut som dygnsgamla lik och efter några timmar kände man sig så också.

Nu är det bara att vänta och se om jag har turen med mig och de uppgraderar Scout!

Tack för hjälpen så långt!Det här ska bli så kul! Det kommer nog mer frågor sen. ;)
 
Senast ändrad:
JIPPI!!!

Thanks for your order. Unfortunately our EU warehouse has run out of the Scout Classic for the Holiday Special, so we have upgraded your free gift to an Expedition Classic.

Tack så jättemycket för tipset, Peter!

Måste säga att det är otroligt generöst av dem. De kunde ju lika gärna skicka en Scout separat några dagar senare.

Och är det nån som vill köpa en ouppackad Expedition Classic lite billigare är det bara att hojta! En vän har förstatjing, men det är inte alls säkert att han vill ha den.
icon7.gif
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fitur Topquilt till hammock - Svenska eller närliggande återförsäljare Bo och sova 0
Rasku89 Tips på bra dun-underquilt till hennesey hammock! Bo och sova 16
eclipsetomte Underblanket till Hennesy Hammock Bo och sova 2
Cryfish Ryggsäck till hammock Bo och sova 5
behedwin Vilken underquilt har ni till eran hammock? Bo och sova 4
Mattias1981 liggunderlag till hammock?? Bo och sova 2
pyre Erfarenhet av isolering till Hennessy Hammock? Bo och sova 11
vermi Hennessy Hammock med ett uppblåsbart liggunderlag? Bo och sova 7
frippe1976 Någon som testat Haven tents (hängmatta)? Bo och sova 4
behedwin IKEAs hängmatte-stativ - funkar den bra för Hennesy hammock? Bo och sova 4
tango Definiera hammock för mig Bo och sova 36
athorn Ticket to the moon lightest hammock 228g Bo och sova 1
_tobbe_ Upphängning hammock! Bo och sova 13
_tobbe_ Mackenzie hammock! Bo och sova 0
_tobbe_ Nät DD hammock! Bo och sova 3
paddla Hur kallt blir hängmatta / hammock? Bo och sova 9
Hookahey Hennessy hammock classic Bo och sova 3
såg Någon med erfarenhet av snugpack troppical hammock. Bo och sova 1
såg Någon som har erfarenhet av bushman hammock. Bo och sova 2
såg Är Hammock något bra för en som rör sig mycket på natten? Bo och sova 5
Cuba Cola Hammock, please help Bo och sova 3
Handyman Hammock tips med packning Bo och sova 3
DoktorGlas Hammock + quilt + liner = true? Bo och sova 11
DoktorGlas Sestrals Blanket i hammock Bo och sova 3
poijjan Liggunderlag för hammock (och tält) Bo och sova 1
avslutmedlemskap0904 Snugpak hammock Bo och sova 0
ExInferis Tält eller hammock på Sörmlandsleden Bo och sova 9
behedwin Cumulus Underquilt (selva 600) - Hammock (hennysys hammock) Bo och sova 3
majjen Hammock + tillbehör Bo och sova 30
vandrafjäll sea to summit ultralight hammock Bo och sova 2
behedwin Hennessy hammock, hål i regnskydd Bo och sova 6
eclipsetomte Tips och trix hammock Bo och sova 16
K-J A Exped ergo hammock liggunderlag minst 2dm? Bo och sova 2
behedwin Hammock : vad sover ni på? I och under? Bo och sova 9
eclipsetomte Ny - Ska jag köpa hammock? Men vilken? Bo och sova 20
behedwin Hammock - Hålla värmen under? Bo och sova 5
Roger Norling Warbonnet Blackbird XLC Hammock Bo och sova 1
Hookahey Amok Draumr 3.0 hammock Bo och sova 25
Mistir Hammock för nybörjare Bo och sova 24
fekki DD Frontline Hammock, DD Travel Hammock eller Hennesy Explorer deluxe Zip? Bo och sova 1
MAW Cellplast i Hammock?! Bo och sova 1
Vandringshyveln Hammock upphägning? Bo och sova 7
fotografiskt Warbonnet Ridgerunner Hammock med Spindrift sock Bo och sova 13
såg tarp o Hammock istället för tält. Bo och sova 3
fotografiskt Hammock Bo och sova 1508
fotografiskt Modifieria Hennessy Hammock Bo och sova 7
fotografiskt Hennessy Hammock på vintern Bo och sova 290
omnes Planet Hammock Bo och sova 26
Gun-valld Lawson Hammock/Tält Bo och sova 2
peter1969 DD Hammock? Bo och sova 15

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...