Nordnorge

Har inte varit där....än...

Snygga bilder...inte utan att man blir avis på fisket!

Har tyvärr inte tagit mig norr om Narvikfjällen i Norge, men Finnmarksvidda står helt klart på att-göra - listan!

/ Stefan
 
Verkade vara en rolig tur. Är själv på väg och köpa en nordisk släde till mina hundar. Men blir nog inte just Polarismodellen, vill ha mer "pulkdesign".
 
Är dock försiktig med att kalla det vildmark. Ju mer jag kommer till nya ställen, desto mer upptäcker jag att det bodde och verkade människor där också, bara med lite andra förutsättningar.
 
Är dock försiktig med att kalla det vildmark. Ju mer jag kommer till nya ställen, desto mer upptäcker jag att det bodde och verkade människor där också, bara med lite andra förutsättningar.
Finns nog knappast några området där människor inte bott och verkar/verkat i Norden. Det är bara det att alla inte lämnat så stora spår efter sig.
 
Fantastikst fint! Har ännu inte haft chansen att göra en vintertur med hund men det finns absolut på önskelistan. Svårt att leva utan att lämna spår efter sig men det vore fint om vi alla kunde försöka. På så sätt kan även kommande generationer få en chans att uppleva "vildmarken".
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...