Utrustning allmänt Annat om utrustning

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2018-09-23, 09:57
AnteÅ AnteÅ är inte uppkopplad

fråga Köpte vandringsstavar på Lidl...

...som i mitt tycke fungerar helt ok. Testat i skog och mark och är än så länge klart nöjd med dem. Har ingenting att jämföra med då dessa är mina första. Har någon där ute bland er också testat?

/Anders
Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 10:56
Vanheden Vanheden är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av AnteÅ Visa inlägg
...som i mitt tycke fungerar helt ok. Testat i skog och mark och är än så länge klart nöjd med dem. Har ingenting att jämföra med då dessa är mina första. Har någon där ute bland er också testat?

/Anders
Hur ska vi kunna veta märke och modell på något du köpt på Lidl?

Ungefär: Är Bauhaus handskar bra?
Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 11:03

Lugn Vanheden :-)

Lidl har ett eget märke (Crivit). Åk dit och titta runt lite ;-)
Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 12:49
Dania Dania är inte uppkopplad

Har tittat på dem och är intresserad men som vanligt lite skeptisk när man inte hittar pålitlig recension
Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 14:36
nollåttan nollåttan är inte uppkopplad

Jag och frugan har använt deras stavar i ett par år nu, de har fungerat utan problem och jag ser inte varför jag skulle betala en jäkla massa mer för ett par stavar som ser likadana ut men har ett exklusivt märke på sig, samma sak med eldstål från Biltema.
Känns de bra så köp ett par och gå med dem, om du kommer fram till att du inte gillar dem så har du inte betalat en förmögenhet för dem (gäller kanske inte alla)
Samma sak gäller om du skulle råka halka och sätta dig på staven så den bryts.
Lycka till!
Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 16:26

cool

Citat:
Ursprungligen postat av Dania Visa inlägg
Har tittat på dem och är intresserad men som vanligt lite skeptisk när man inte hittar pålitlig recension
För 249kr är de ett riktigt bra kap!
Kom ihåg att Lidl finns i hela Europa och det skulle nog bli dyrt för dem om de skulle sälja b-produkter som alla förr eller senare måste reklamera...
Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 17:40
Vanheden Vanheden är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av AnteÅ Visa inlägg
Lugn Vanheden :-)

Lidl har ett eget märke (Crivit). Åk dit och titta runt lite ;-)
Jag e lugn :D

Okej, visste inte att de har egna vandringsstavar (Silver Crest?), vet bara att de har så varierande och tillfälliga varor/produkter vecka till vecka.
Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 17:50

Citat:
Ursprungligen postat av Vanheden Visa inlägg

Okej, visste inte att de har egna vandringsstavar (Silver Crest?), vet bara att de har så varierande och tillfälliga varor/produkter vecka till vecka.
Vet inte om de säljs just nu då Lidl brukar ha olika teman varje vecka, men så här ser de ut, taget från Lidl´s tyska hemsida:

https://www.lidl.de/de/crivit- ... gPageSize=36
Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 23:16
DoktorGlas DoktorGlas är inte uppkopplad

Jag skulle också vilja testa dem! Men det är så jäkla jobbigt att komma ihåg att hålla koll på deras flygblad vecka efter vecka i hopp om att det man vill ha ska dyka upp.
Svara med citat
Gammal 2018-09-24, 08:20
thureb thureb är inte uppkopplad

De har återkommande försäljning. Sportprodukter kommer säsongsvis. Löpkläder och skor flera gånger per år liksom cykelrelaterat. Det mesta är faktiskt vettigt och prisvärt. Jag tycker om deras verktyg och köksprylar.

Thure
Svara med citat
Gammal 2018-09-25, 11:47
dePaul dePaul är uppkopplad nu

Citat:
Ursprungligen postat av Vanheden Visa inlägg

I princip alla Silver Crest-prylar som jag köpt på Lidl genom åren har gått sönder efter förhållandevis kort tids användning. Ganska ofta har det handlat om plastens undermåliga hållbarhet .

~Paul~
Svara med citat
Gammal 2018-09-25, 12:27
DoktorGlas DoktorGlas är inte uppkopplad

Tycker nog kvalitén varierar rätt vilt. Har också haft tur med kökgrejer, manuella redskap i rostfritt, formar, sånt. Lite trädgårsprylar har jag köpt som varit bra. Men har också gjort riktigt misstag som en personvåg som slutade funka efter en minut (nej, orkade inte reklamera). En sats mejslar som liksom inte sitter rätt i spåren på skruvarna...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:05.

Logga in