Heltäckande reklamruta ;-(

Flera gånger när jag gått in på Forumdelen eller laddar om sidan så dyker det upp en i princip heltäckande reklamruta för att testa några tvättkapslar som lägger sig över all text som ett eget lager, om jag scrollar så rullar texten under reklamen (forumsidan) men reklamen ligger statiskt.
Det går inte att klicka bort den och det går inte att stänga den heller enda alternativet är att följa länken till någon okänd sida för att delta i någon okänd tävling och detta är väldigt irriterande.

Detta dök upp första gången i förrgår, ska det verkligen vara på detta sätt?

Vet att det krävs reklam för att driva sidan med gratisåtkomst och det är helt OK men när reklamen helt slår ut funktionen på sidan så har det iaf i mina ögon gått för långt, visst addblock finns men det borde inte behövas på en sida som denna.

Så vad beror det på och blir det ändring, samt är det fler som drabbats av detta?
 
Senast ändrad:

clindh

Forumvärd
Jag skall se om vi kan få den blockerad, sånt gillar inte vi heller. Vi förhandsgranskar inte annonserna som kommer via annonsnätverket, men kan nog stänga av vissa. Men iofs rullar den in sjukt stora pengar så vette f-n, men jag tror inte det... :)
 
Låter bra att Du kollar det, inte kul att behöva stänga sidan och börja om flera gånger efter varandra och hoppas slippa detta, så vore trevligt om det går att åtgärda utan för stora förluster.
 

clindh

Forumvärd
Jag fick just upp den där själv, men kunde klicka bort den lätt - fanns ett X i höger hörn. Vilken webbläsare kör du? Dator eller mobil?
 
Jag fick just upp den där själv, men kunde klicka bort den lätt - fanns ett X i höger hörn. Vilken webbläsare kör du? Dator eller mobil?

Google Chrome i Win 10 och något X har jag inte sett jag kan inte göra något med rutan annat än klicka på pilen och följa länken ;-(
 
Christer, när vi ändå är inne på reklamfrågor;
Varför laddas inte reklamen in sist, efter det att all Utsidaninformation/funktionalitet har kommit fram? På jobbet får jag sitta en (upplevd) evighet för att bara kunna få en chans att verkningsfullt klicka på "Nya inlägg" (för att sedan få vänta ut reklamladdningen igen). Speciellt seg verkar den där reklamytan överst på sidan vara, de ute till höger är mindre störande/tidsstjälande.
 

clindh

Forumvärd
Ja tyvärr funkar det så när man är kopplad mot annonsnätverk, vi levererar ut en sida med deras koder på, som i sin tur kontaktar annonsservrar - som t.o.m kan kontakta en sekundär annonsleverantör. Men menar du att du inte kan göra något på sidan alls innan annonserna laddat? Det upplever inte jag, men däremot att sidan kan hoppa till lite.
 

clindh

Forumvärd
Google Chrome i Win 10 och något X har jag inte sett jag kan inte göra något med rutan annat än klicka på pilen och följa länken ;-(
Konstigt, jag kör Chrome (dock på Mac)

Nå hursom, vi har bett annonsnätverket ta ner den men de har nog hunnit gå för dagen, blir väl fixat imorrn.
 

Bilagor

  • Ska?rmavbild 2016-03-10 kl. 18.01.02.png
    Ska?rmavbild 2016-03-10 kl. 18.01.02.png
    43.5 KB · Visningar: 438
Då finns det hopp om framtiden och tackar för snabbt agerande.

Kanske skulle funka att bara minska den så den inte täcker hela sidan eller som det ofta är med dessa rutor att man bara kan klicka utanför dem på bakgrunden så försvinner de bara en tanke?
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...