Gissa position Stockholms län

Runsa slott/herrgård är rätt svar. Hade lite mera ledtrådar i beredskap. Som att det finns en stor skeppssättning intill och den fornborg som Lasse gissade på för några inlägg sedan.

Förbundskaptenen i hästhoppning tillhör familjen Ankarcrona som äger Runsa sedan år 1744. Har du någon bild att bidra med Kilsbergarn?

Thure
 
Runsa slott/herrgård är rätt svar. Hade lite mera ledtrådar i beredskap. Som att det finns en stor skeppssättning intill och den fornborg som Lasse gissade på för några inlägg sedan.

Thure

Det är ju katten att man måste lönearbeta så man missar vad som händer i tråden några timmar!

Jag var faktiskt inne på trakten runt Runsa borg med tanke på den ledtråd du hade tidigare "Och jag tror att du har varit på platsen eller intill."

I dessa trådar brukar det ju kunna tyda på att platsen på ett eller annat sätt dykt upp tidigare. Men efter att ha finkammat google maps på området runt Runsa så hittade jag bara Rosersbergs slott och det var det ju inte. Och medans jag funderade vidare så hann Kilsbergaren hitta rätt. :)
 
Eftersom Thure pratade om fördämningar tidigare så testar vi en sådan. Var hittar vi denna?
 

Bilagor

  • fördämning.jpg
    fördämning.jpg
    124.1 KB · Visningar: 156
Stensjödal, nedre dammen?


45 minuter.... Det gick snabbt denna gång. Jag måste utvidga mina promenader i Stockholmsområdet till mer än bara Tyresta......

Helt korrekt, visst är det nedre dammen i Stensjödal. Har faktiskt vid några tillfällen haft turen att få se bävern som har sitt bo precis ovanför fördämningen. Tycker i mångt och mycket att den sidan av Tyresta är trevligare att vandra i än de västra delarna, även om jag bor precis väster om Tyresta, inte långt från Ramsjön.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.