Mössa hatt basker keps osv

Svettas

Inte alls. Jag har inte lika tjockt och fluffigt hår på benen. ;)

Gillar ditt svar.

Själv svettas jag mycket och kör mer och mer med tygnäsduk under mössor för att kunna plocka bort svetten. En genomsvettig mössa är mindre trevlig när man stannar. Tygnäsdukar är faktist mycket bra. Sedan snyter man sig i dem har man alltid lite nödproviant med sig. Ler
 
Jag har letat i massor av år efter vettiga mössor med ull (ingen ullblandning) närmast huden samt vind och vattenskydd men jag gav upp och började sy egna.

Jag köpte Klättermusens mössa och den är skön på vintern men min omgivningen gillar inte utseendet på den.

Jag hittar bara RImfaxe hos klättermusen och den har bara 46% ull i fodret dvs det är ett syntetfoder med inslag av ull och inte som det beskrivs i produkttexten ett ullfoder med polyamid (polyester nämns inte ens i texten.). Har du en annan modell som funnits tidigare?
Jag är inte ute efter dig personligen utan jag är bara rejält less på företag som inte kan beskriva sina varor på ett korrekt sätt.
 
Cykelhjälm med eller utan innermössa är mest frekvent. Kepsar gillar jag då det funkar bra i kombo med glasögon när det regnar och keps i goretex med nedfällbart nackskydd/öronskydd är rätt allround på vintern.

Thure
 

Bilagor

  • kalltorp.jpg
    kalltorp.jpg
    31.9 KB · Visningar: 320
  • pic_77975_maxi.jpg
    pic_77975_maxi.jpg
    68 KB · Visningar: 327
Lätt löparkeps på sommaren, Decathlon har bra och billiga. Klassiska Lowe Alpine Mountain Cap på vintern, vind- och vattentät, fleecefodrad med öronlappar och kort skärm. Bärs med fördel hopknycklad längst upp på hjässan!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...