Randonée i Hammarbybacken

Hej allihop. Jag funderar över möjligheter att lufta topptursutrustningen här i Stockholm. Från webbkameror ser det ut som om det fortfarande finns snö i Hammarbybacken. Är det någon som vet om de är vänligt inställda till att man tar sig upp för egen maskin? Skulle vara kul om någon ville hänga med på ett träningspass också :) Slutligen, finns det andra ställen i Stockholm där man kan träna med randonéeskidor och där det fortfarande finns snö? Tack på förhand!
 
Mötte ett par i söndags på randonnéeskidor

Var där i helgen och det var full aktivitet. Själv gick jag upp från södersidan och uppe på toppen mötte jag ett par gående upp på randonnéeskidor.

Så inte verkar det vara några problem.
 
Jag har gjort det ett flertal gånger när inte liftarna varit igång. Även nån gång när de varit igång men då har jag förstås hållit mig i kanten uppför där det är så lite snö att jag inte inkräktat på utrymmet för de som åkt nedför.

Flottsbrobacken är ett alternativ där brukar det ligga kvar snö längre än i Hammarbybacken.

Thure
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...