Lägesrapport Koppången skare

Åkte från Mora 6 i morse, på vinst eller förlust, vägverkets kamera http://trafikinfo.vv.se/triniMenu/trinimenu.html?startmenu=2 visade på +3 i luften och +2 på vägbanan. Oron ökade när vi klev ut bilen och snöplogkanterna var alldeles lösa. Drog iaf iväg och blev positivt överraskade, skaren bar riktigt bra! Några genomslag ibland bara, detta var lite skillnader mellan vilka myrar man åkte på. Vi åkte bara ca 1.30 och det blev aningens sämre på slutet.

Behövs nog lite regn eller ordentlig tö så snön får sjunka ihop mer, nu är det en frusen skorpa och lössnö under.

Vi hade iaf en njutbar tur med sol och ett orrspel!
 
mmm fint där uppe nu !! fortfarande en del snö kvar skulle bli bra kallt inatt oxå verkar de som ..blir nog tur imorgon med hundarna
 
Betong

Per, hoppas ni fick en lika fin tur som jag!

Skaren är som betong, nästan för hård! Men ack så härligt det var! Det är fortfarande mycket snö kvar, fick kryssa sig fram på vissa myrar bara där vattnet börjat gå igenom. Jag körde från hundstugan till flickeråsen-svarttjärn-blomtäkt-ladoga å tillbaka. Sol och mycket folk ute oxå, det blir jag glad över!

Finns nog en chans kvar till åkning nästa helg om det är kallt på nätterna, men då ska jag söderut.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lalena Skare på Koppången? Dalarna 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...