Någon som känner till Guttan/Guttån vid Idre?

Min tur gick inget vidare heller. Vägen var OK fram till bommen upp mot guttukojan. Men där blev vägen snöig och lerig, jag körde fast i en backe och tog några timmar att komma loss. Vägen mellan guttukojan och guttudalskojan var sönderspolad så jag började nere vid guttukojan.
Det var enormt tryck på vattnet med översvämmad skog längs kanterna. På Guttusjön låg det partier med is fortfarande som jag fick lina över längs land.
Guttuströmmen var för kraftig att paddla så mårkade förbi men ebstämde mig sen för att avbryta färden där.
Jag blev istället medbjuden som vägledare på en långfärdspaddling på Ogan med Sjöviks folkhögskola som var en betydligt snällare å. Där blev det 5 dar, sen måsta jag hem och ta tag i annat jobb och livet i allmänhet medan de andra fortsatte 7 dagar till.

Det kommer lite bilder när jag kommit hem!
 
Ja g och min fru har också paddlat Fjätan (70 km) med dubbelkanot (Packboat). Vattenflöde var 11m3/s 3.7.2017 i slutet av ån. Efter det vi paddlade två streckor Grövlan 6.-7.7. med vattenflöde 2,5 m3/s i Grövelsjön. Då hade vi en forskajak och en forskanadensare (L'Edge).
Det var absolut minimumflöde att paddla men möjligt.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...