axel ur led

Tänkte höra om någon har något bra tipps hur man kan skydda axeln. Min axel har efter många års vurpor blivit allt annat än stabil. Har tidigare ett neoprenskydd för axel. Fungerade inte. En kompis brukar tejpa sin axel. Han säger att det fungerar bra. Har inte testat detta ännu så jag kan inte säga hur jag uppfattar denna metod. Finns det fler tipps så skriv gärna ner dem.
 
E svårt det dära med skydd efter man kört sönder sej...e man smart så använder man skydd innan man pajjat i förebyggande syfte istället...

Ja tror faktiskt neoprenskydd e bra fast dom fungerar väl inte på samma sätt efter man gjort illa sej redan...de som gör dom så bra är ju att man håller värmen så man inte blir kall och stel vilket gör att man lättare skadar sej...men de e lätt att vara efterklok också ;)

Om du har stora problem med axeln så bör du ju kolla med en läkare vad dom säger...dom har säkert bra tips på hur du skyddar dej lite bättre också...
 
Tyvärr

Jag hadde problem med axeln hoppade ur led eller som oftast ej ur led utan lade sig på kanten på, efter som axel "skålen inte är en skål utan en liten urgröpning.
min hoppade ur ca. 250ggr dem hoppade ur i dom mest konstiga "lägen".
Jag provade det mesta styrka, Blev styckelyftare på köpet, men för att få ordning på det hela är det en putteplat operation som gäller om problemen blir för stor.
För efter det är allt OK.

//
POS
 
Axelskydd!

Hej! Jag har också problem med en axel som hoppar ur led! Har köpt ett skydd från Rehband, som funkar för mig. Det förhindrar att axeln kommer ur i de lägen där den hoppar. Kolla med något rehabcenter, så kan de nog beställa ett åt dig. Kostar runt 800kr. Har använt mitt då jag har åkt skidor och paddlat. Hittills har inte axeln hoppat då jag använt skyddet. Är känsligt med hur det ställs in för att det ska funka utan att vara i vägen.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.