LesDeuxAlpes

Jag ska åka dit och jag skulle vilja höra lite från er andra som varit där, om det är bra ställe.
Ska åka med UCPA och min kille är övertygad att det är nån scientolog eller kristen sekt som organiserat allt... Är dom okej?
 
Jag skall dit med!

Närmare bestämt V2. Vet ingenting om orten, därremot har jag flera kompisar som åkt med UCPA. Alla har verkligen varit nöjda, så det hoppas jag att vi blir med!
 
les 2 alpes

tja, jag pluggade i Grenoble ett år och åkte en hel del i 2 Alpes.
Det är hyffsad terräng, högzon är hög (!) så inga snöproblem på glaciären (redan i november åker man skidor). Se'n är det ett knepigt område i mitten (höjdmässigt alltså) som är flackt och längst ned är det brantare igen.
Det är inte extrem åkning, men det går ju ta sig till la Grave om man vill (samma fjäll). På glaciären finns det dock en offpist-brant som är kul, och är man försiktig (har lavinutrustning) går det att hitta några alrighta långlöpor.
Utelivet vet jag inte mycket om, åkte bara dagsturer dit. Hur som helst känns fjället dubbelt så högt som Åre!

/Ola
 
L2Alpes

Orten har ok skidåkning inte av värsta sorten men godkänd. Eftersom du åker med UCPA har du ju guide hela tiden. Dom hittar alltid det bästa.
Om du är hyfsad skidåkare och kommer i en bra grupp försök få guiden att ta repan ner till St Cristof.
Lycka till
 
fiskbulle666; sa:
Jag ska åka dit och jag skulle vilja höra lite från er andra som varit där, om det är bra ställe.
Ska åka med UCPA och min kille är övertygad att det är nån scientolog eller kristen sekt som organiserat allt... Är dom okej?

Visst är UCPA en religiös sekt. Är inte hela Frankrike det? Med eget språk, en massa vin och konstig mat... ;)

Men allvarligt talat, UCPA, deras guider och rese-upplägg har diskuterats ett antal gånger här på Utsidan. Pröva "Sök i Forum" så hittar du många synpunkter. (Och, Nej! Jag är INTE avis! Jag lovar! Bombis! OK då... JAG VILL OXÅ ÅKA TILL ALPERNA! MAMMA!) ;) ;) ;)
 
Jag är tillbaks!

Kom tillbaks i förrgår (söndag kväll) från Le2Alpes
Tänkte bara tala om att allt var kanon - från käket på stället till backarna och vädret (strålande solsken varenda dag!)
Kan varmt rekommendera ucpa deras moniteurer (?) var jätteduktiga och jag fick prova på pipen och hoppen och bordercrossbanan
När jag kom hem stack jag och köpte en ny bräda, haha
=D
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...