Ovanlig fångst!

En gång fick jag två sjöborrar som satt ihop på nåt vänster, med ett torskdrag vid kustfiske.

Gädda 3,5kg på mormyshka och 0.12-lina, pimpel, 110mm-borr... (tog 50 minuter och många skratt)
 
Min saliga mor fick ett renhorn på kroken i indalsälven.
Det stretade, drog och slet i linan ska ni veta så mamma skrek högt efter både håv och kameran.

Hela familjen låg trippelvikta av skratt bakom en sten när "storfångsten" kom upp.

Själv har jag fått både musslor och kräftor på drag men det beror kanske mest på mina bottenkänningar.

/Peter
 
långtradare på kroken !!!

Det var en lite kul äldre man på vårt jobb som vi fiskade med på bron i Linköping inne stan,
där trafiken gick bakom ryggen, han gjorde ett kast o tappade iväg draget som fastnade i ett kapell
på en långtradare, viiiiiiiiiiiiiii , sa det i rullen när linan drogs ut för att slutligen gå av, o vi andra garvade.
Undrar vad chauffören tänkte när han fick se ett gädd-drag sitta fast i kapellet.......
Tror inte lasten bestod av fisk......men man kan ju aldrig veta.......
 
Jag och en kompis var och fiskade i Dalsland. Kompisen fick bottennapp, när han väl fick loss det kom hans drag upp med ett annat gammalt rostigt drag som satt fast på.
Hur stor är den sannolikheten?
 
En polare fick ett par använda kallsonger på sitt bottenmete. Vägrade ta i den (inte helt oförståeligt) så vi fick kippa bort dem med en sax.. Grabben blev lite utsatt efter det ett tag efter händelsen :D

//Nicke
 
Uj, har fått mycket udda...

Ett drag jag själv tappat lyckades jag kroka 2-3 år efter jag tappat det, hade målat om det och färgen jag målat det med syntes fortfarande...

400 cc motorcykel... krävdes dragg för att dra upp fanskapet.

Vid slussen vid faktoriholmarna i Eskilstuna (ca 1986-87) lyckades jag med GROV utrustning få ett JÄTTE napp, det drog, ryckte , knyckte, gissade på svenskt rekord i gädda, minst...
Ropade på hjälp för att få upp fanstyget, flera kompisar kom för att hjälpa till.
Gäddan var en ca 3 meter lång entrematta, men jävlar vad den kämpade i strömmen!

Ett antal änder har också huggit, det var vid mete och bottenmete på grunt vatten.

Roligaste nappet jag sett, men inte fått (turligt nog)
Var ett par tonårskillar som kastade fluga efter eskilstunaån, men inte kollade bakåt , helt plötsligt vrålade ena killens rulle till, under ett bakkast...
Kan vara bra att kolla om bilar kör förbi, undrar vad bilägaren tänkte som hittade, fluga, tafs, fluglina och x antal meter backning...
 
ja rn del konstiga saker har man väl dragit upp...
En polare fick många arga blickar när han råkade pricka en svan som kom flygande på havsöringsprämiären, det var bara att klippa linan fort som f*n och hoppas att den överlevde utan men.
Fick en gammal binda på kroken en gång med, var inte så trevligt. en annan gång drog jag upp en fiskehåv, riktigt fin faktiskt den har jag kvar :)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...