Rygga med massor av fack??

Hejsan

Är det någon som har tips på en liten rygga ca: 35l med massa fack och fickor på/i? Ju fler ju bättre. Kvaliteten spelar ingen avgörande roll. Jag tänkte ha den till fiske-rygga så det blir inte så tungt men vill ha ordning på alla småpryttlar.
 
packpåsar

inte för att jag någonsin skulle få för mig att ha en hel väska med fiskepryttlar, jag har min 30l fjällräven med 1 topplock, 2 sidfack och huvudfacket, fiskepryttlarna brukar jag få ner i toplocket, resten av väskan har jag braohasaker i :).
Men om du nu har så enormt mycket grejer med dig ut, skulle du inte kunna lösa det hela med 2-3 fack och packpåsar? då kommer du snabbt åt det du vill ha och har bra ordning på det hela
 
Hrm.. det beror nog på vilket fiske som är aktuellt. Gäller det trolling så behöver man ju en båt och då finns det ingen nytta med en rygga, gäller det mete så har man ju sett att dom behöver en mindre lastbil för att transportera alla grejerna... Vid haspell eller flugfiske så kan man nog rationalisera kraftigt, efter allt UL snack på utsidan så har jag lyckats optimera ner min flugfiskepackning till en midjebag vilket funkar skitbra.. Det handlar om att ta rätt grejer till rätt plats, jag behöver inte laxflugor till harrfiske i nån liten sjö norröver..

Tillbaka till ryggan, jag är personligen skeptisk till många fickor på ryggor. Fickor fastnar, slutar fungera och är det första som går sönder på ryggsäckar förutom fickornas stängningsanordning som brukar vara sönder innan man börjat använda ryggan.

//Patric
 
Everest

Hej!

Jag har en sån rygga. Jag tror det är en Everest, den fanns i alla fall på "Stora Kjedjan" tror det var Intersport. Den är grå och heter något med "air" eftersom den har funktionen "fri rygg", dvs den har två böjda metallbågar i ryggen som ser till att du inte har direktkontakt med säcken.
Hursomhelst är den uppdelad i två sektioner, en med ett stort fack i och ett med många små. Till detta kommer en "ytterficka" på framsidan som också har en mängd små fickor. På sidorna av säcken finns två större nätfickor. På vintern använder jag det ena nätfacket till min kastlina och det andra till termosen när jag åker långfärdsskridsko.
Hälsn
/Björn
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tsd rygga+säck+underlag+tält för fiske och vandring Fiske 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.