UL-flugfiskare?

nisseman; sa:
beroende på vad jag har för möjligheter att få plats med så packar jag på två olika sätt
UL varianten:
spö+rulle
midjeväska med tafsmatriel, 1 flugask, tafsklippare, peang.
Vadarna struntar jag i helt och hållet... (den fisk som jag inte når struntar jag i!)
Den trevligare varianten är ju när man drar på sig västen med tre flugaskar,priest,peang, vadare med kängor osv.
fiskevästen och dess hemlighetsfulla innehåll brukar ganska ofta bli diskutionsämne till exempel när någon drar fram ett gammalt fiskekort från någonstans man varit (förvånansvärt hur mycket gammalt skräp det får plats i en väst)

Jag är benägen att fullständigt hålla med dig!!
 
lundhags coverboot var det någon som skrev om är det dom som ser ut som en stor strumpa?
är dom bra? vad kostar?
låter som det vore något för fjällfisket, efterssom jag vadar väldigt lite i strömmande vatten känns det lite surt att dra med sig vadare + kängor... utrymmet i ryggan kan användas till viktigare saker (pilsner&praliner)
 
Som den gode...

sacredness Gunnar Westrin, klarar jag mig helt utan vadarbrallor (pjuck).
Vad gäller riktigt UL-fiske, är det enbart fiske för en förmiddag/eftermiddag (ett antal timmar) som gäller, då klarar man sig utan säkerhetsprylar och käk etc.
Det förutsätter att bilen är nära med resten av alla prylar, pinaler, extra kläder, käk, etc.

Men innebär det att håv, priest, kamera, etc skall lämnas i bilen?
 
När det handlar om fiskeprylar är jag dessvärre en hoarder men när jag ger mig ut på fiske har jag ofta inte med mig mer än vad som ryms i jack/västfickorna (en liten ask med drag/flugor, tafsmaterial, peang, fällkniv). Har jag ryggsäck är det mest för matsäcken och fältköket...).
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.