Jag är skitnödig - hur gör jag ...

Jag är rätt säker på att det finns en lång forumtråd om detta också...

Men jag minns inte exakt titeln på tråden och mina första sökningar gav ingen bra träff, så jag hoppas nån med bättre minne eller stor länksamling kompletterar.
 

avslutad210712

Gäst
Nu som då kommer frågan upp av typen
"Jag är i fjällen och jag är skitnödig - hur gör jag".

Det verkar vara svårt för en del att förstå hur de skall göra.

Jag brukar svara följande:
"Väntar du tillräckligt länge så kommer du märka hur du gör".

Om det svaret inte räcker så går det att fördjupa sig med informationen i denna länk =>
https://www.utsidan.se/cldoc/kurs-om-att-bajsa-i-naturen.htm

Herregud. Du tror verkligen att det är så enkelt. Många får förstoppning för att de inte vet.

Men jag håller med i sak - hur svårt kan det vara?
 
Detta är en av de fem grundpelarna som när de fungerar gör det möjligt att ha kul på tur och samtidigt prestera.
Äta - Sova - Skita - Reglera temperatur - Hålla ordning på sina prylar.

Ovanstående skal man träna på långt innan turen och mästra på sina fem fingrar som ett rinnande vatten.
Vad det gäller Skita så skall man värdesätta en fin bajsrytm. Att skita skal alltid prioriteras, det är alltid en dålig idé att tänka ”jag gör det sen”, eftersom du då kommer att fucka upp bajsrytmen. Skiter du på morgonen efter frukost/kaffe så måste du fortsätta att göra det. Annars blir du garanterat riktigt skitnödig längre ut på dagen då det verkligen inte passar å skita. Sätt av tid till att skita helt enkelt. Sen kan det vara klokt att vara extra noga med hygienen på tur då man ofta går i samma kläder i många dagar. Jag våttorkar alltid aschålet på tur. Går jag förbi en tvättmöjlighet kan jag snabbt springa nedströms, dra ner brallorna och svabba av svett och gojs för komfortabel vandring och underkläder som håller sig fräscha längre.
 
Gör det enkelt

Lite tips:
- Gör det inte på leden...utan gå undan.
- Det som kommer ur kroppen är naturligt...pappret man använder är det inte, så elda upp det eller lägg det så att det multnar.
- Håll koll på att det inte kommer på kläderna...inte så kul.

Det var några enkla tips.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Elvah SJ - bara en resa är bokningsbar då jag tänkt åka Allmänt om friluftsliv 19
Lappkattfot Varför klarar jag inte av att bära? Allmänt om friluftsliv 34
coupas Jag vill ta ett tåg, gå 5-6 kilometer och sedan tälta 1-2 nätter Allmänt om friluftsliv 8
salvion Fråga: Förslag på hur jag gör c.a 50 waypoints i stan att gå efter? Allmänt om friluftsliv 4
ojm Vad har jag hittat? Allmänt om friluftsliv 0
Wohoo257 Hur raderar jag mitt Utsidan-konto? Allmänt om friluftsliv 6
Samuro Jag flyttar ut i tält permanent! [1 år?] Allmänt om friluftsliv 122
Wohoo257 Vart kan jag köpa bra linerstrumpor? Allmänt om friluftsliv 6
Gamling Hm, är jag gnällig eller har folk blivit lata? Allmänt om friluftsliv 41
Jimsson Hur laddar jag telefonen på fjället? Allmänt om friluftsliv 98
Vildmarksskri Nybörjare ska ut på påsklovet, vad behöver jag veta? Allmänt om friluftsliv 12
thureb När jag gick vilse och andra erfarenheter Allmänt om friluftsliv 48
bastuper 2 månader i tält - klarar jag det? Allmänt om friluftsliv 8
Anette Grinde Jag söker - igen - fantastiska föredragshållare--- Allmänt om friluftsliv 0
fredrikgunne Vad ska jag göra i sommar? Allmänt om friluftsliv 3
Thundershit Hur ska jag uppnå drömmarna om att bli en äventyrare? Allmänt om friluftsliv 34
behedwin packa ryggsäck - vandring - hur gör ni för att få plats? Allmänt om friluftsliv 20
bastuper Scouting - Gör folk till bättre människor? Allmänt om friluftsliv 69
Sverker G Hur gör ni med tält vid regn? Allmänt om friluftsliv 28
greenfish Hur gör man upp en säker eld i en torr skog? Allmänt om friluftsliv 38
Hoztic Vad gör ni i mörkret? Allmänt om friluftsliv 31
bananmannen Gör prylarna oss dumma? Allmänt om friluftsliv 94
bananmannen (Humor): Saknade bergsvandrare gör bra plot för film. Allmänt om friluftsliv 0
Ace 374 Gör din egen spis Allmänt om friluftsliv 3
moerne Vad gör man på väg norrut? Allmänt om friluftsliv 17

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...