Samsung startar om sig vid lägerelden

Nu senast gav jag mig ut på lite nattutflykt och provade mina Thrunite lampor. Jag gjorde också upp en eld och ville jag ta foto på mig vid elden.

Till min förvåning men ändå inte, då jag är cyniskt trött på dagens så kallade smartphones... som dom ju verkligen inte är. Men gång på gång så startade mobilen om sig när jag var nära lägerelden. Det hände lättast i kameraläget, men också i standbyläget också, i fickan i sitt fodral.

Någon annan som erfarit något liknande med sina mobiler.

Min mobil är en Samsung Galaxy S5 Neo, alltså en nyare version av den vanliga S5.

Jag lyckades inte ta en bra selfie =(
 
Batterierna har alltid en värmesensor som kan läsas av

Finns en app som heter Gps essentials där du kan lägga in tempsenso4n i dashboard.Appen är för övrigt free och godis för frluftslivet
 
Värmeproblem vill jag inte påstå. Däremot så kanske värmestrålningen i form av ett kraftigt stakt skinande infrarött ljus fått en sensor att agera. Nu några dagar senare så har mobilen inte startat om sig, så jag är tvärsäker på att det har nåt med elden att göra.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...