Triangelpunkter i Östergötland

Hej!

I ungefär ett år har jag haft ett projekt att besöka alla triangelpunkter i Östergötland, och nu är det klart. Det finns 144 st, varav 12 jag inte kunnat "lägga ögonen på" av olika anledningar, men har ändå varit där så nära som möjligt.

Några har jag varit tvungen att åka tillbaka till för att jag inte hittat dom första gången. Mot slutet var jag tvungen att ansöka om tillgång till geodetiska arkivet hos lantmäteriet för att få punktbeskrivningar. Vissa hade inte gått att hitta utan det.

Jag har varit pappaledig stora delar av tiden så min lilla dotter Joline har varit med på de flesta punkterna.

Jag har dokumenterat allt på en egen Google Maps-karta och tänkte dela med mig av projektet om någon är intresserad.
Det finns lite olika kategorier på kartan. Triangelpunkter (tredje rikstrianguleringen) är den som gäller för det här projektet.

Meddela din mail om du vill komma in på kartan (så jag kan lägga till den) och gå sedan till den här länken:

https://www.google.com/maps/@58.3580176,15.2435692,9z/data=!4m2!6m1!1s1taivU92Y1kDBhPHbSRRg4W9MiF4
 

Bilagor

  • Screenshot_20180902-172648.jpg
    Screenshot_20180902-172648.jpg
    122.5 KB · Visningar: 547
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ejensso vandra med övernattning i östergötland Allmänt om friluftsliv 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...