Växthus-kor

var får folk sin fakta ifrån när de gäller kor o andra klöver djur. om de här med miljöfrågor om hur miljövänlig ska man var är ju upp till var och en ju. men sen att ta upp att djuren är skadlig för miljön är nog det knäppaste jag har hört sen ja föddes.

Djur fanns de långt innan människan kom ju.

Så den verkliga boven i miljöfrågor är och förblir människan i all oändlighet. vi är så girriga efter att ha rikedomar så vi förstör ju miljön efter makt o girighet.

om saningen ska fram så kommer ja äta klöverdjurs kött ovasett om de är kor som fiser ut metan eller en fisk som simmar i fjällsjöar o insjöar.
 
Är inte en viktig faktor i detta de energiförluster som uppstår för varje steg i näringskedjan? Alltså tror jag den ursprungliga frågan är för snävt ställd för att kunna ge ett relevant svar.

En ko förbrukar mycket energi under sin levnad och detta blir en förlust i systemet. Alltså är det effektivare att äta odlade grödor än att ge dessa till kon och sedan äta dess kött.
 
...fast det är ju dödandet som gör att det är lustfyllt att äta kött. Speciellt små barn. MOHAHHAHAHAAA...

Det är det jag har sagt hela tiden. Vi äter snart människofoder. Jag lovar. Proteinlösningar och pellets.
 
hehe.. det finns inte en sportmössa att vi kan fortsätta konsumera kött i den takten vi gör idag.. troligtvis så käkar vi syntetiserat kött inom en snarare framtid än vi tror..
 
Det finns en stor outnyttjad resurs idag, åtminstone här i mellansverige.
I framtiden när livsmedlen verkligen tryter så kan det bli så här:

-Vi övergår till att bli "sydsamer" eller fäbodbrukare.
Lövslyet växer så det knakar..skogsägarna hinner inte med att röja, vissa skogsplanteringar havererar och måste göras om.

-Vi planterar in sly-ätande kreatur..vanlig boskap kanske duger.
Kanske andra djur kan bli aktuella, t ex visenter.

Men först måste vi städa bort en del rovdjur...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.