Dagens miljöåtgärd!!!

Ja det är ju faktiskt ännu bättre än att bara köra med rätt tryck :)

"Asfaltsindianerna" är en grupp i Göteborg som gjort attentat mot stadsjeepar och tömt luften. Kanske bra för att rikta uppmärksaheten mot bilfrågan, men fel väg att gå när det upprepas många gånger, tycker jag.

Fast dom hade kanske kunnat börja med att släppa ut luften ur alla gamla 70-80 tals modeller som rullar omkring. Katalysatorlösa och med hög bränsleförbrukning.
Fast det är klart, då hade dom kanske fått börja med sina egna bilar? :)
 
Fast dom hade kanske kunnat börja med att släppa ut luften ur alla gamla 70-80 tals modeller som rullar omkring. Katalysatorlösa och med hög bränsleförbrukning.
Fast det är klart, då hade dom kanske fått börja med sina egna bilar? :)

Ett sätt att resonera kan vara att alla som äger en ny stadsjeep (och bor centralt) antagligen har gott om pengar och kunde ha gjort ett annat val, medan de som kör gamla 245:eek:r förmodligen är pundare som inte bryr sig (vare sig om miljön eller om däcken är tömda) ;)
 
Ät miljöävnligare!
Förslag på sakler att undvika är saker som är ormiligt att odla där dom är odlade, typ tomater i holland mitt i vintern, dom bor i uppvärmda växthus och det är väldigt innefektivt.. Kött, då det är väldigt innefektivt att producera kött då foder också måste produceras och dom äter rätt mycket per kilo kött.
 
Ät miljöävnligare!
Förslag på sakler att undvika är saker som är ormiligt att odla där dom är odlade, typ tomater i holland mitt i vintern, dom bor i uppvärmda växthus och det är väldigt innefektivt.. Kött, då det är väldigt innefektivt att producera kött då foder också måste produceras och dom äter rätt mycket per kilo kött.
Framför allt ska man undvika gris- och fågelkött eftersom dessa djur föds upp enbart på odlat foder. Lamm som har fötts upp genom utmarksbete kan man äta. Nötkreatur föds nog huvudsakligen upp på odlat foder, men det förekommer även utmarksbete. Vet man att köttet kommer från sådan djur är även det ok.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...