Diskussionsforum för miljö

Jag har sedan många år varit medlem på utsidan.se och fått mycket stor hjälp av detta särskilt i diskussionsforumen. När jag började med friluftsliv var det oerhört praktiskt att ta del av andras erfarenheter och kunna fråga om råd och tips. Sedan jag första gången gick in på utsidan.se har jag kommit inom många forum om det mesta. Det har varit alltifrån att ha barn till fotografering. Det har varit alla möjliga hantverk, från sömnad till husbyggande. Länge var det en sida som jag saknade. En sida där man kan fråga om råd om hur man lever miljövänligt, vilka färger ska man måla huset med, hur tar man sig till Italien utan att använda flyg och bil och allt annat mellan himmel och jord. Jag tyckte att de som vill leva miljövänligt borde ha en egen sida där de kan fråga saker de undrar så att inte okunnskap ligger i vägen för att göra något för en bättre miljö.
När jag sökt på olika saker som har med friluftsliv att göra så har jag ofta fått utsidans forum bland de högsta träffarna. När jag sökte på ord som hade med miljö att göra fick jag inget forum om miljö som träff. Jag nämnde för några vänner att jag inte kände till något diskussionsforum om miljö och de svarade att det måste finnas nu när det är så stort fokus på miljö. Jag började därför söka mer aktivt med mål att hitta ett forum. Jag fann forum att bygga hus, att ha barn och att ha landrover, men inte det jag letade efter. Jag valde då att ta saken i egna händer och för några dagar sedan hade sidan premiär på adressen www.miljoforum.info
 
Mest för friluftsintresserade

Det är många bra diskussioner på utsidans forum för miljö, men jag tror nog att få som är aktiva här inte är friluftsintresserade. Jag vill göra en sida som är för dem som inte är friluftsintresserade.
På utsidan finns fotoforum, men det betyder inte att det inte finns en potential för sidor som Fotosidan.se. Ta en titt på vilka som har gjort Fotosidan.se så ser du att tre av dem jobbat på Utsidan.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.