Belay glasses Monkey belay???

Hej!
Har insett att min nacke inte längre tycker om att vara bakåtböjd och funderar därför på att införskaffa belay glasses (säkringsglasögon). Det verkar inte finnas så många märker som gör sådana. Hittade ett företag som heter Monkey belay och säljer betydligt billigare glassögon (199 kr, jämfört med 5-800 kr som de andra verkar kosta)
Någon som har erfarenhet av dessa? Funkar de lika bra?

och annars,vad skulle ni rekommendera för några?
 
Hej!
Har insett att min nacke inte längre tycker om att vara bakåtböjd och funderar därför på att införskaffa belay glasses (säkringsglasögon). Det verkar inte finnas så många märker som gör sådana. Hittade ett företag som heter Monkey belay och säljer betydligt billigare glassögon (199 kr, jämfört med 5-800 kr som de andra verkar kosta)
Någon som har erfarenhet av dessa? Funkar de lika bra?

och annars,vad skulle ni rekommendera för några?

Jag är i samma situation som dig med min nacke och senast jag klättrade på klubbens vägg så testade jag ett par av märket Y&Y.
Y&Y glasögonen var i riktigt bra kvalité så för min del så är det dem som gäller

Y&Y finns att köpa på Fjällsport och de har även en billigare variant/märke.
 
Jag har monkeys och rekommenderar dem inte. Skymmer sikten runt om. Kommer köpa yy nästa gång. Funderar på deras clip on på ett par skydds-/solglasögon. Kan man enkelt fälla upp med en hand. Har hänt att jag som säkrare fått skräp i ögonen utomhus. Inte bra
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...