Skor som lämpas för både klättring och vandring

Kan du precisera vad för klättring och vandring du tänker på? Många kör ju med t.ex. La Sportiva Nepal Evo till alpinklättring... nu ligger tråden under "Bouldering", så du kanske hade nåt annat i sikte?
 
Jag letar efter en sko som man kan klättra enklare bouldering samt en vandringssko, dels för att jag är ny med bouldering men även ekonomisk brist så vill jag ha en sko som klarar båda aktiviteterna.
Tack för länken! Ska kolla lite nogrannare när jag kommer hem!
 
Bouldering och vandring blir nog knepigt :/
Då man ofta har väldigt dåliga fotgrepp i bouldering och är då bra att ha väldigt precisa skor (som inte alls är bekväma att gå runt i).
enklare klippklättring kan du använda aproachskor till men så fort fotgreppen minskar blir man begränsad, tyvärr.
 
Scarpa marathon kanske? Skulle dock inte vilja smutsa ner mina klätterskor för mycket. Jag har ett par nya i strl. 43 som du kan få billigt.
 
Approachskor är nog det närmaste du kommer. Funkar fint för klättring upp till 4+, eller något hårdare om det är brant med bra steg, alternativt väldigt slabbigt.

Eftersom, vilket redan nämnts, fotsteg inte är något som brukar finnas i överflöd när man bouldrar så är det dock mer än tveksamt hur bra approachskor är för ändamålet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
olivere Skor blir raka Bouldering 4
Visenten Upphittade skor i Källberga! Bouldering 0
Mårten-Gås Skor till Bouldering Bouldering 3
djfotvård töja di lite bara, skor? Bouldering 10

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...