Avstängd medlem.

Jag tror att folk ibland skriver saker de inte skulle skriva om de inte var anonyma. Var ju en batalj här nyligen där en medlem tom hade två konton och lite olika agendor i de två. Både här och på Facebook så är det sällan namngivna som står för den värsta dyngan. Sen kan det absolut vara hittepå-namn men varför bemöda sig på ett friluftsforum?
 
Man ska komma ihåg att alla här är gratis arbetande journalister åt utsidan. Och om ledningen då väljer att stänga av den flitigaste journalisten av dem alla så finns det nog fog för avstängningen.
 

clindh

Forumvärd
Man ska komma ihåg att alla här är gratis arbetande journalister åt utsidan.
Eller så kan man se det som att Utsidan är "Publicistklubben", tillhandahåller en plats där journalister kan debattera med varandra, mer eller mindre högljutt. Vem som är Janne Josefsson etc låter jag vara osagt :)

Hursomhelst, kan informera om att jag har en dialog med seobserver nu.
 
Tror

inte att anonymiteten är kärnfrågan här. De PM jag fått från Seobserver har varit undertecknade med hans förnamn.

Thure
 
Eller så kan man se det som att Utsidan är "Publicistklubben", tillhandahåller en plats där journalister kan debattera med varandra, mer eller mindre högljutt. Vem som är Janne Josefsson etc låter jag vara osagt :)

Hursomhelst, kan informera om att jag har en dialog med seobserver nu.

Ja det beror ju på hur man ser det. Men för varje inlägg Seobserver gjort tjänar ni x öre per annonsvisning. Och han leder väl kottetoppen så utsidan tappar trafik just nu varje minut Seobserver är avstängd.
 
hejsan igen
seobserver är en färgklick.
jag saknar honom.
ge mej min grininga gamla gube tillbaka...;)

är josefsson på forumet???---skojsigt....

vänligen nils.
 
Som nån skrivit i tråden så finns det andra som för länge sen borde blivit avstängd.
Problematiken är dock kanske att admin inte hinner bevaka all (eller ens en liten bråkdel) av all kommunikation, utan det är i princip bara anmälningarna som granskas. Jag har vid mer än ett tillfälle konstaterat att något inlägg varit långt bortom vett, sans och forumregler - men samtidigt tyckt att det varit lite överambitiöst att anmäla, samt att inlägget så som det redan står på ett utmärkt sätt presenterar skribenten efter förtjänst - vilket kan vara lika önskvärt som en varning.

I någon mån kanske det är så att det säger mer om anmälaren när en anmälning görs, än om den anmälde. På så sätt är det inte så konstigt att många som "borde ha blivit avstängda för länge sen" ändå utan problem faktiskt går fria, medan andra relativt vettiga användare drar på sig många anmälningar just för att de lyckas provocera de "stolligaste" som omedelbart anmäler.

Detta är bara en hypotes om varför moderering mycket väl kan uppfattas eller också verkligen vara orättvis.

Jag har själv blivit anmäld och varnad en gång. Jag deltog i en klättertråd där min mest frekvente repkamrat också skrev - varvid jag på skämt angrep honom å det bittersta. Jag tyckte att angreppet var övertydligt överironiskt, och jag tror även att det innehöll nåt av internskämtskaraktär. Jag blev dock snabbt anmäld av en tredje person, fick en varning, och min kamrat hann varken läsa eller kommentera inlägget eftersom det snabbt också raderades.
Så kan det gå ibland - och det är väl väl känt att ironi och internskämt passar dåligt på ett forum. Och det är svårt att säga emot även om jag tycker att det kan finnas tillfällen då de allra flest borde förstå poängen. Så är det dock inte alls.
 
Ibland kan man även skymta jan guillou.

Jag ser fram emot seobservers comeback utan att förringa någon oförrätt. Jag hoppas allt löser sig mellan de inblandade.

Halaj!

Ja, och Alex Schulman också, tyvärr.

På alla fora finns två sorter av gamla rävar:
De som gång på gång på gång har ork att svara på alla oss nybörjares dumma frågor.
De som har ledsnat på grönböcklingarna och bara diskuterar överkursfrågor.

Heder åt den första kategorin! Seobserver tillhör dem.
Dock är jag inte road av hans formuleringar. Jag gillar prosa.

//T
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...