Telemarkskurs, svårt att hitta

Hej
Jag har funderat på att gå en telemarkskurs i vinter. dock verkar det inte vara så lätt att hitta någon på de platser som jag bokat in. Skall upp till Tandådalen, Trysil och Idre. Det enda som finns är privatlektioner. Dyrt.
Nivån på kursen bör vara svart. Någon som känner till något ställe där det finns gruppkurser på några dagar. Det finns inga pengar till någon mer veckoresa. Kan kanske klämma in en långhelg till.

Eller finns det någon som vill dela på kostnaden för privatlektioner under långhelg v3 i trysil.

Synd att intresset dalat för telemark.

mvh

ht
 
Friluftsfrämjandet i Stockholm och i Bohuslän har var sitt gäng mycket aktiva telisåkare. Sök på Friluftsfrämjandets aktivitetsguide för att finna vad de arrangerar:

http://www2.frilufts.se/flf/flf.ak_Urval

Östersund Telemark Club har även de ett gäng mycket kompetenta åkare/lärare. Även de ordnar kurser:

http://www.telemark.se/

Jag kan även rekommendera de instruktörsutbildningar som ges av båda ovanstående organisationerna. Det blir visserligen även snack om pedagogik men framför allt en hel massa åkning och analyserande av dig själv. Instruktörskurser är med andra ord mycket givande även för den egna åkningen.

/Gunnar
 
Inte svårt - i Oslo :)

Lær telemark og videreutvikle teknikk og mestring under alle forhold. Øvelser tilpasses ditt ferdighetsnivå, max 6 deltakere.
Kurs 1: Tirsdag 11, 18 og 25. januar. Alle dager kl 18. 15 - 20. 45.
Kurs 2: 29. -30. Januar Kl 10.30- 14.30 begge dager.
Kurs 3: 5-6. Mars Ellers etter avtale. 

Nivå: Nybegynner og viderekommene.
Pris: 600, - Tidligere deltakere får kr 100,- i rabatt! 


Privatleksjoner kr 550,- for en dobbelttime, kr 700 for 2 personer

Sted : Varingskollen ved nederste billettutsalg 25 min fra Oslo
Påmelding: ptgamme@gmail.com / tlf 917 33 698.

Ski og sko kan leies. Husk hjelm og fangremmer!
Pål-Trygve Gamme, NSF-instruktør i Telemark og Alpint siden 1986
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...