Försök att bränna ner stakadammens vindskydd.

I eftermiddags åkte vi till stakadammen för att grilla och ha det bra.
Ett par min innan vi kom fram till vindskyddet mötte vi två killar i 15 års åldern på varsin cross och som såg stressade ut, en av dem hade fått haveri och då trodde vi att det var därför de var stressade.

När vi kom fram till vindskyddet kände vi att det luktade eld.
Jag gick ner och såg att det brann med öppen låga ca en meter in under golvet/väggen. Samtidigt var det ingen glöd/eld i själva eldstaden. Som tur var fanns det en hink där så det gick snabbt att släcka elden.
När vi åkte därifrån såg vi mc spår vid parkeringen

Och sen alla djxxla ölburkar, plast och annan skräp...
 

Bilagor

  • 20190323_165104.jpg
    20190323_165104.jpg
    98.5 KB · Visningar: 1,747
Tack för bra insats.

Hej,

Tack för information och bra initiativförmåga att snabbt släcka elden. Finns ett problem i det området med buskörning på skidspåren mm. och den här typen av tilltag. Svårt att komma åt. Anser du att vindskyddet klarade sig från skador?
Om du har mer info får du gärna maila mig på Johan.karlstrom@regionorebrolan.se

Med vänlig hälsning,
Johan, ansvarig friluftsliv Region Örebro län.
 
Bör göras en polisanmälan tycker jag.
Två unga killar på varsin cross tyder ju på att de bor i närområdet.
Kontakta lokaltidningen?

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Na

Men va fan! Det där är ju ett favoritställe.
Har NA skrivit om detta? Jag kan inte påminna mig att jag sett någon notis. Det vore ju bra om det spreds. Det kan väl inte finnas hur många killar som helst som kör cross i de trakterna?

Håkan F
 
I söndags såg vi två unga killar på varsin cross. Såg ut vara kring 16. Den ena stannade till och fixade med sin cross mc/moped och den andra väntade, sedan for de vidare.
Handlar om väg 734.
När brändes vindskyddet ner?
 
Fy fan va tråkigt. Där har jag övernattat många gånger under mina cykelturer. En unik fin plats ju. Har även träffat utländska långfärdscyklister som uppskattat platsen.Hoppas de får tag på de skyldiga. Hur tråkigt som helst☹
 
Dags för en ny uppdatering.
2021 kommer ett nytt vindskydd att byggas på platsen.
Det skulle ha byggts redan i år men pga det behövs bygglov och andra tillstånd blir det nästa år.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...