ryggsäcks problem

hej!
har ett problem med ryggsäcks val eller alternativ till ryggsäck /bärmes
min "krav" är kunna ta med matsäck, utrustning, och en vedsäck, (som köpes på bensinmackarna) för grillning i naturen för två pers.+hund, den ska även vara så flexibel (byggbar) så jag kan ta den på fisketurer samt dagsturer till fler dagsturer också.
partnen kan ej bära tyngre packning p.g.a dålig rygg så jag får bära det mesta.
jag har funderat på äldre ramryggsäckar eller bärmes och packa i packpåsar då jag inte har sett något annat alternativ.
jag undrar nu om det finns fler som funderar i liknande banor eller om det finns idesprutor där ute.
vi ses i naturen
 
I nordamerika kallat de det för Packframe och det verkar finnas ett antal olika. Har inte testat någon själv så mycket mer vet jag inte.
Annars funkar en vanlig ramsäck med lite trix eller för den delen en större säck med "vanligt" bärsystem. Jag ser t ex inga större problem, bortsett från vikten, att få ner en säck med ved i min Berghaus crusader. Ryms den inte i säcken är det bara att lägga veden under locket alt dela i två påsar för att också kunna fördela vikten bättre.
Kombinationen dagtursäck och att bära så mycket är däremot en annan femma då t o m jag har svårt att motivera att fylla en säck på 45 liter för en dagstur för två vuxna och ett barn.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...