Hälp! Vad hände?

Okej, ja det vore ju skönt om det "bara" är ett muskelrelaterat problem. Fick bita ihop ordentligt idag, främst när vi gick utför och där det var mycket stenar, då högg det om in i h-e. Men resten av veckan blir det lite lugnare vandringsturer. Har flera olika skor, så har absolut möjlighet att variera mig. Stretching och massage ska jag ge ett försök till. Fantastiskt vad bra svar man får på det här forumet, jag är ny här, och verkligen positivt överraskad!
Tack! /Ida
 
Hur gick det?

Hej!
Jag upplever exakt samma problem som beskrivit, fast jag har åstadkommit det med ett par långfärsskridsko pjäxor.
(jag drog åt det översta snörningen för hårt o körde på utan att tänka på konsekvenserna)

Hur gick det?
Hur länge satt svullnaden i ?

(i liknande trådar på olika forum nämns kompartmentsyndrom o benhinneinflamation men jag känner i helt igen mig på dessa beskrivningar)
 
Gubbvad brukar tillta med tiden så gör dina 200 tåhävningar och tillför Magnesium dagligen. Stå ut och fortsätt gå och springa.

go tur
 
Det sitter på framsidan/utsidan, precis bredvid smalbenet. Alltså inte i stora vadmuskeln. Gör mycket ont vid tryck och när jag går och rör hela foten.. Bifogar en liten pedagogisk bild:). Jag är inte i Sverige, så har tyvärr lite svårt att gå och få det undersökt snabbt.

Min skada sitter på framsidan/utsidan precis som "iscls" bild visar
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Keras2006 Hälp med skadade biceps Träning och hälsa 20

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...