Parkering i Skevik

Vi var i Skevik igår och upptäckte att det hela parkeringsområdet är nu stängt och bommat. Det gick att parkera 3 bilar på en liten parkeringsfika vid buss uppehållsplats på andra sida om vägen. Med lite samarbete kan man kanske klämma i en bil till.

Jag kollade lite på Värmdö Kommuns hemsida men hittade ingeting om det.

Någon vet mer?
 
Det låter illa. En inte helt vild gissning från mig är att man ledsnat på de skrotbilar och det skräp som samlades på parkeringen förra året.
 
Enligt Värmdö kommun är det JM som äger marken och att kommunen har ingen information om varför det nu sitter en bom där.

Jag har skickat ett mail till JM och frågat, får se om det kommer något svar så småningom.
 
Tog inte så lång tid att få svar:

"Denna ”parkering” är även populär för uppställning av skrotbilar samt avstjälpningsplats för diverse skräp.
Det går inte att göra något åt detta."
 
Tråkigt, men det är ju lätt att konstatera att platser av den typen lätt blir missbrukade av idioter som inte kan hålla reda på sitt skräp.

Har det väl börjat se skräpigt ut blir det ju snart riktigt trist. Finns väl risk att parkeringarna kring Vårdbergen, också stängs p g a skrot och skräp, vilket naturligtvis inte har med klättrarna att göra.
Jag har inget bra förslag på vad som bör göras heller. Klättrarna, och surfarna. är oskyldiga men markägaren får ett elända ändå.
 
Det man kan göra är ju att organisera en städdag eller liknande. En bom med kod funkar ju också om man kommer överrens med markägaren.
 
Saxat från bågskytteklubbens hemsida: http://www.bkfiskgjusen.se/nyheter.html

"Roland har skottat parkeringsplatsen vid vår utebana. Man behöver inte parkera på vägen upp mot Björnkärret vid Luciaskjutningen."

Ska det tolkas så att det är faktiskt möjligt att parkera längst Björnkärrets infartsväg? Björnkärret ligger bakom skogen övanför ängen. Anmarschen är kanske även kortare.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...