Gissa leden

Berget vid Hammarstrands skidbacke skulle jag tro!?
Stämmer bra det, går under namnet "Hammarn". Tycker det får räcka för att ge dig rätt eftersom bilden är tagen på andra repan som tillhör två leder. Det var "Bohemian rhapsody" vi gav oss på.

det måste vara de längsta helbultade lederna i Sverige?
Jag känner iallafall inte till någon längre helbultad tur i landet. Med tanke på hur den klippan ser ut så för övrigt så har de gjort ett enormt jobb vad gäller rensing.
 
Cool!

Jag tror att jag har förbrukat mina bästa bilderna sedan tidigare i den här tråden, så någon annan får ta över facklan.

Kul att tråden snart firar tioårsjubileum!

/Kaj
 
Okej då!

Då blir det en bild på temat obskyrt, stort och löst.

Det är så pass obskyrt att en del ledtrådar behövs så här i förhand.

Cirka 500 höjdmetrar och horribelt löst bitvis - med andra ord klassikerpotential!
 

Bilagor

  • IMG_5956.jpg
    IMG_5956.jpg
    56.1 KB · Visningar: 306
Korrekt!

Vet inte vad leden heter - det kan ha varit en nytur men det spelar inte så stor roll.

Bengt Rodin med flera har klättrat ett gäng turer där och jag gissar att få eller inga alls är repeterade.

http://ostersundskk.se/ovriga-turer/

Men trots väggens urusla klippkvalitet så är den maffig. Stor och komplex med ganska svår vägfinning. Det finns två distinkta trattar på väggen och vi följde kanten/kammen av den sydligaste i tio replängder.

Grad fyra, men det säger inte så mycket antar jag. Det viktigaste är att hitta skyddade standplatser så andramannen inte dör av stenras.

Nu är det din tur KJ!
 
Korrekt!

Vet inte vad leden heter - det kan ha varit en nytur men det spelar inte så stor roll.

Bengt Rodin med flera har klättrat ett gäng turer där och jag gissar att få eller inga alls är repeterade.

http://ostersundskk.se/ovriga-turer/

Men trots väggens urusla klippkvalitet så är den maffig. Stor och komplex med ganska svår vägfinning. Det finns två distinkta trattar på väggen och vi följde kanten/kammen av den sydligaste i tio replängder.

Grad fyra, men det säger inte så mycket antar jag. Det viktigaste är att hitta skyddade standplatser så andramannen inte dör av stenras.

Nu är det din tur KJ!
Coolt, trodde det bara va etablerad vinterklättring i det området. Iofs är det väl nästan så då.

Här är nästa bild, på en fantastisk led
 

Bilagor

  • IMG_20190705_150910.jpg
    IMG_20190705_150910.jpg
    192.7 KB · Visningar: 277

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...