Gissa leden

Hela leden syns inte på bilden. Vi bangade att klättra pga fritthängande pelare uppe till höger i bild, av gigantisk storlek, där det forsade vatten ur och ett stort antal mindre tappar som gått av runt om på pelaren
 
En riktig storvägg - av is! Jag tar mig friheten att än en gång slinka in en ledtråd(jag tror KJ är ok med det!): Tratt.

/Kaj

Edit: Pierre hann före!
 
Förlåt, off topic, men ... Pierre - vet du om nordostpelaren på sylväggen är repeterad på vintern? Jag tror inte det, men är inte helt säker. Hellberg var ju och härjade på sylväggen på 90-talet solo, men vet inte vad han klättrade(säker något hårt).

Sägnen säger att turister kunde se hans tur upp för väggen på flera mils avstånd, då han borstade bort snö allt eftersom och bildade ett svart sträck på väggen.

/Kaj
 
Förlåt, off topic, men ... Pierre - vet du om nordostpelaren på sylväggen är repeterad på vintern? Jag tror inte det, men är inte helt säker. Hellberg var ju och härjade på sylväggen på 90-talet solo, men vet inte vad han klättrade(säker något hårt).

Sägnen säger att turister kunde se hans tur upp för väggen på flera mils avstånd, då han borstade bort snö allt eftersom och bildade ett svart sträck på väggen.

/Kaj

Jag jobbade ju på Sylarnasfjällstation på vintern under tidigt 90tal, kommer ihåg att Daniel Bidner + lite folk från StockholmKK dök upp vintern 1990 med massor av utrustning för att klättra pelaren, men blev inget av det. Sen har jag bott uppe vid glaciären i tält under maj månad under många år på 90talet, efter att stationen vart stängd för säsongen och klättrat massor, har aldrig sett någon skottad väg uppför pelaren...
 
Ny bild!

Vilken "klippa", viken led och vem är klättraren på den här pitchen (pitch 19) som är graderad 5.11a?

(Klättraren har figurerat i media)
 

Bilagor

  • IMG_0684.jpg
    IMG_0684.jpg
    54.9 KB · Visningar: 261
Ser ut som yosemite granit. 19 repor är stort så antagligen el cap. Grönskan i bakgrunden betyder att det är långt ut på vänster sida..

Drar till med Alex H på Freerider.
 
Bra uträknat😁

Det är mycket riktigt El Cap, inte så långt västerut på väggen som det ser ut på bilden.

Leden heter El Corazon.

Klättraren är Alex Honnold.


Bra jobbat!


(Vi klättrade vid tillfället ”Flight of the Albatross” som delar några replängder med el Corazon, det var Conrad Anker och Alex som klättrade den leden som är 35replängder totalt)
 
Det är mycket riktigt El Cap, inte så långt västerut på väggen som det ser ut på bilden.

Leden heter El Corazon.

Klättraren är Alex Honnold.


Bra jobbat!


(Vi klättrade vid tillfället ”Flight of the Albatross” som delar några replängder med el Corazon, det var Conrad Anker och Alex som klättrade den leden som är 35replängder totalt)

Coolt! Tyckte jag kände igen hans kalufs och anade ett tnf märke på jackan också..

Bollar tillbaka med en som kanske är för lätt?
 

Bilagor

  • IMG_4530.jpg
    IMG_4530.jpg
    64.3 KB · Visningar: 255
😄

Jaa, lite för lätt för mig, klättrade den här leden frisolo onsight en gång i tiden så jag avstår att svara!

Vi får väl släppa in lite andra forumdeltagare😂
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.