De längsta obrutna vandringarna.

Jag försöka googla och få information om de längsta obrutna vandringar som genomförts, men hittar inte. Jag vet att rekordet ligger på över 3000 mil och innehas och George Meegan och jag har precis börjat att läsa hans bok. Men vilka ligger på andra och tredje plats osv.? Det finns ju flera stycken som gått jorden runt, men då rör det sig självklart inte om obrutna vandringar. Men finns det ingen som vandrat från Europeiska fastlandets västligaste punkt till Asiatiska fastlandets östligaste? Det är ju ändå ett ganska logiskt mål, tycker jag. Många borde tänkt tanken. Eller korsat Sahara ensam eller gått från Afrikas sydligaste spets till dess nordligaste. T.ex.
 
Det här kanske kan vara intressant: länk. Scrolla ner lite så hittar du längsta sträckan du kan gå på land utan att svänga. Det är säkerligen ingen som gjort just det ännu!
 
Det här kanske kan vara intressant: länk. Scrolla ner lite så hittar du längsta sträckan du kan gå på land utan att svänga. Det är säkerligen ingen som gjort just det ännu!

Toppen! Ja, man hade ju sett det bättre på en jordglob än på en karta! Jag tänkte också på det. Proportionerna på kartor gör att det är svårt att se vilken sträcka som blir längst när det rör sig om sådana enorma avstånd.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...