LieSlaget 29-30-31 Maj

Det börjar dra ihop sig, då agnarna ska skiljas från vetet....

Förberedelser så långt:
Pegaso - slipar på snip-taktiken.
Lausvik - kastar bort drag.
Trassel - vilar sig i form.

Övrigt:
Stuga bokad.
Båt bokad 30/5 (300kr).
Pegaso släpar med sig 1 båt.

Är ni redo för LieSlaget?
 
Nu är det nära

Här är några detaljer, vissa är klara, andra lite mer oklara:

Fredag fm: Transporter, Pegaso hämtar Trassel.
Fredag em: Fiske i den lilla sjön vid stugan.
Lördag: Det stora LieSlaget.
Söndag: Avfärd, men det borde finnas tid till lite fiske?

Sen det här med krubb.... (stugan ligger i "obygden", långt till affär)

Frukost: Gemensam!
Lunch: Eget ansvar eller? (vi kanske är utspridda)
Middag/kväll: Gemensam!

Pegaso tar med till det gemensamma:
Korv, flera sorter. (alltid bra att ha)
Senap och ketchup.
Ägg.
Tortilla bröd med frugans specialröra.

Vad säger ni om planerna, måltiderna och mat-packningen?
 
Vad säger ni om planerna, måltiderna och mat-packningen?

Min ankomsttid fredag är något osäker då jag har en förhandling på förmiddagen som jag inte vet när den kommer att sluta.

Som jag uppfatttat det så är Lieslaget en tredagarstävling som startar när alla är på plats med spö i näven och slutar när den första lämnar på söndagen. Själv tänker jag utnyttja söndagen maximalt (beroende på väderlek och vad jag har som väntar på måndagen).

Plats tar jag men utspridd är jag inte men om du menar att vi (eller någon av oss) kommer att vara så fokuserad på fisket att de/han inte har tid för gemensam lunch så är det väl bara att böja sig för detta.

Jag åtar mig att svara för middag på fredagen och kan även brassa frukost.
 
Vad säger ni om planerna, måltiderna och mat-packningen?

Hej på er! Ber "lite" om ursäkt för min frånvaro och avvaktade inställning... Anledning till det är en helt annan historia... Jo, hursomhelst så ser jag fram emot denna helg och det ska bli kul.. Min planering inför slaget är så att säga fortfarande på det mentala planeringsstadiet och inget praktiskt eller konstruktivt har blivit omsatt i verklighet men jag försmäktar ej över detta då det bara speglar den person jag är, dvs sen i starten..... Självklart ska jag bidra med mitt "bidrag" till helgen och funderar just på det....

Ska jag köpa in den nyttiga mjölken och juicen, bröd, smör, kaffet mm??

Pegasos tidsplan ska nog fungera efter jag har strukturerat om i dagistider och annat och jobbar på det just nu...

Ska bli kul att få tillbringa ett par dagar med två fiskeveteraner om än att risken att hamna sist i slaget är hyggligt överhängande...
 
risken att hamna sist i slaget är hyggligt överhängande...

Inget är avgjort på förväg och LieSlaget torde innehålla mer än "bara" självaste fisket....

Eftersom lördagens "kvällsmål" fortfarande ligger öppen, så kan jag, i egenskap av gourmé, stå för den aftonens delikata måltid.
Tänker mig en näringsriktig kost, bestående av grillad korv och potatis-sallad. Kanske sätta ytterligare guldkant på måltiden med lite bostongurka?

Är det så att jag behöver montera på toppboxen på bilen?
(av tidigare rapporter, ser jag att Trassel brukar släpa med sig, lite, mer än ett spö och rulle)
 
Är ni medvetna om att det här är ett öppet forum? Är vem som helst här på Utsidan välkommen att delta? ;) Den här tråden låter nämligen mera som en privat tillställning där endast redan invigda kan delta.

Det finns ju annars en meddelande-funktion för intern kommunikation. Jag bara säger. Kanske mest för att jag har tråkigt och blir lite avundsjuk på era gemensamma planer här i min karantän. Hoppas ni får kul!
 
Inget är avgjort på förväg och LieSlaget torde innehålla mer än "bara" självaste fisket....

Eftersom lördagens "kvällsmål" fortfarande ligger öppen, så kan jag, i egenskap av gourmé, stå för den aftonens delikata måltid.
Tänker mig en näringsriktig kost, bestående av grillad korv och potatis-sallad. Kanske sätta ytterligare guldkant på måltiden med lite bostongurka?

Är det så att jag behöver montera på toppboxen på bilen?
(av tidigare rapporter, ser jag att Trassel brukar släpa med sig, lite, mer än ett spö och rulle)

Hehe, nu är det ju så att det bara är halva sanningen då den andra hälften av packningen (sanningen) tillhörde broder Lausviq.... För övrigt så är jag, som du har blivit påvisad, inte någon lightpacker men ska göra mitt bästa till Lieslaget. Nä, toppbox känns overkill men 1 rulle o spö?! Säg 4-5 par (uppsättningar) väl äktade i samklang.... Now we talking....

Jo, sedan är ju jag av den uppfattningen att fisket bara är en del av hela Lieslaget och ser framemot framför allt, sinnesro och gott sällskap... Skulle det sedan serveras en Hackeböf alá Rosendal-Lausvig med grönkål så blir resan och äventyret förmodligen komplett...

Som referens till seriös packning bifogas följande bilder från tidigare tur...
 

Bilagor

  • DSC022251.jpg
    DSC022251.jpg
    78.3 KB · Visningar: 328
  • DSC022121.jpg
    DSC022121.jpg
    54.5 KB · Visningar: 329
  • DSC02213.jpg
    DSC02213.jpg
    44.2 KB · Visningar: 329
Träningen är nu avklarad!
Nu är det endast att vila sig i form som gäller.
Och sen den där packningen.....
Sängkläder, regnkläder osv, men den svåra frågan är om jag
ska ha med 2st spön och köra snip-taktiken?
eller om jag ska smussla med ett metspö också?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Björte Fjällfiske månadsskiftet maj/juni i Grövelsjön Fiske 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...