Veckotävlingen

Kanske kan vi ha en "anmälningstråd" här och även en "rapporttråd" här på Utsidan!?
Men resultaten på den eminenta bloggen?

Rapporttråden brukade ju innehålla lite bilder och även lite expertråd.....

Jag ber er notera att jag tog fasta på pegasons idé. Den är god OM ni kan posta anmälningar respektive rapporter på rätt ställe. Nu är det bara förvirrat. I egenskap av TL tar jag inget ansvart för om jag missar anmälningar eller rapporter som inte postats korrekt.
 
Hmmm... Något är fel. Jag lade upp en tråd för rapporter men den tycks inte finnas kvar. Just nu känns det som en något tveksam idé att lägga upp den igen. Enklare att be någon admin ta bort den separata tråden för anmälningar.
 
Från och med nu används endast den här tråden och bloggens kommentarsfält för angelägenheter rörande tävlingen. Anmälningar och rapporter som postas någon annanstans kommer inte att beaktas.
 
Efter en tom omgång fick vi årets hittills största startfält. Tävlingen har alltså överlevt såväl flytten som, hittills, coronaviruset. Den största dramatiken kom att röra förvirringen om hur och var anmälningar och resultat ska postas och jag får ta på mig en del av ansvaret (och tänker inte längre slå pegason med en lie).

Allt räknat vann Lennart med en rötsimpa, omgångens enda fångst. Mästaren visade alltså var skåpet ska stå och att simpan är en klart underskattad sportfisk.

Nu tar vi nya tag. Det är vår! Och sommartid, vilket möjliggör spontanfiske efter jobbet för de som har möjlighet.
 
Det här var verkligen roligt! Månadens skönaste skratt!

Men, just nu är det stökigt att följa reglementet och om TL bara följt det enkla och utmärkta förslaget från "Pegaso, mannen som kan reglementet", så hade det varit lite enklare.

Ännu är det inte för sent att ordna till tävlingen och dess anmälningar/rapporter:

En tråd "Veckotävlingen - Anmälningar" (bara anmälningar inget babbel)
En tråd "Veckotävlingen - Rapporter" (rapporter, bilder och babbel)
En blogg "Oldschool sportfishing" (med resultaten)

Jag är övertygad att TL kan skapa dessa trådar! Om inte, så kan jag hjälpa dig! (allt för att undvika den där lien...)
 
Ännu är det inte för sent att ordna till tävlingen och dess anmälningar/rapporter:

En tråd "Veckotävlingen - Anmälningar" (bara anmälningar inget babbel)
En tråd "Veckotävlingen - Rapporter" (rapporter, bilder och babbel)
En blogg "Oldschool sportfishing" (med resultaten)
Jag tycker att det är bra med två trådar, så det blir enkelt och tydligt vilka som tävlar vilken vecka och så blir det en ren prat tråd om tävlingen med bilder osv i den andra tråden.

Vi får be en moderator att styra upp namnen på trådarna och editera in vad som gäller i trådstarten på respektive tråd.
Då kommer det att bli klart och tydligt och inga fler missförstånd borde ske.

Om det inte blir två trådar så föreslår jag att anmälning ska skrivas tydligt med datum och helst med fetad text likt exemplet nedan.
"2020-03-28 Anmäler!"

Annars kan det bli otydligt och kanske missas om det förekommer tävlingsprat i resten av inlägget.

Ett stort grattis till Lennart med den roliga vinsten på en Rötsimpa! :)
 
Jag tycker att det är bra med två trådar, så det blir enkelt och tydligt vilka som tävlar vilken vecka och så blir det en ren prat tråd om tävlingen med bilder osv i den andra tråden.

Vi får be en moderator att styra upp namnen på trådarna och editera in vad som gäller i trådstarten på respektive tråd.
Då kommer det att bli klart och tydligt och inga fler missförstånd borde ske.

Om det inte blir två trådar så föreslår jag att anmälning ska skrivas tydligt med datum och helst med fetad text likt exemplet nedan.
"2020-03-28 Anmäler!"

Annars kan det bli otydligt och kanske missas om det förekommer tävlingsprat i resten av inlägget.

Ett stort grattis till Lennart med den roliga vinsten på en Rötsimpa! :)

Jag hör vad du säger. Medan jag slipar lien så avvaktar jag ytterligare meningsyttringar från deltagarna.
 
Så kan det bli när man fiskat för många kulor på Marstrand. Var helt inne på den poängräkning vi tillämpar då och skrev 101p på min rötsimpa, tur att lausvik rättade mig.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.