Vi är här nu

Folk verkar ha fattat att ni är här nu. Det gnisslas i leden om att fiske-trådarna poppar upp hela tiden. Personligen tycker jag det är bara roligt. Funderar t.o.m. på om det skulle vara lönt att "fiska" lite själv här. Får man det? I så fall undrar jag om det finns någon fiskargubbe på runt 50+ som på riktigt vill testa fisket österut. Det lär ju vara bra, har jag hört! ;)
 
Jodå jag har varit där och kikat på intressanta trådar flera gånger!
Det är ett riktigt fint forum för flugfiske.

Jag har i några år tänkt att jag ska köpa flugutrustning och nu har jag ändligt gjort det så denna sommar ska jag prova att flugfiska!
Jag har bara lånat flugutrustning från 80-talet tidigare och övat att kasta lite vid en sjö och det var väldigt roligt och inte så svårt som jag trodde att det skulle vara! :)


Folk verkar ha fattat att ni är här nu. Det gnisslas i leden om att fiske-trådarna poppar upp hela tiden. Personligen tycker jag det är bara roligt. Funderar t.o.m. på om det skulle vara lönt att "fiska" lite själv här. Får man det? I så fall undrar jag om det finns någon fiskargubbe på runt 50+ som på riktigt vill testa fisket österut. Det lär ju vara bra, har jag hört! ;)
Vilket bete! ;)
Klart man får fiska! Visst finns det 50 plussare här, jag tror till och med att dom flesta är i den åldern.
Jag själv är dock inte där på ett bra tag.
 
Är kanske tio år för gammal men har fiskat en del på Åland genom åren. Men om du är som du heter så kanske du med österut menar Finland?

Hursomhelst så låter det intressant, men just nu har ju coronaviruset lag litet sordin på stämningen så eventuella vikingatåg i österled lär väl få anstå åtminstone ett slag.
 
Jodå jag har varit där och kikat på intressanta trådar flera gånger!

Det är ett riktigt fint forum för flugfiske.



Jag har i några år tänkt att jag ska köpa flugutrustning och nu har jag ändligt gjort det så denna sommar ska jag prova att flugfiska!

Jag har bara lånat flugutrustning från 80-talet tidigare och övat att kasta lite vid en sjö och det var väldigt roligt och inte så svårt som jag trodde att det skulle vara! :)







Vilket bete! ;)

Klart man får fiska! Visst finns det 50 plussare här, jag tror till och med att dom flesta är i den åldern.

Jag själv är dock inte där på ett bra tag.
Undrar om det är edgeflyfishing du tänker på. Edgesportfishing är ett annat men ser lika ut. Tyvärr dålig aktivitet där men ett bra uppbyggt forum.

Ska det bli bra med fiskedelen på detta forum måste det struktureras upp. Nu är det bara en röra och dom som inte är intresserad av fiske kommer att ledsna.

Hängde en hel del på sportfiskeforum förut och det är ett bra forum så synd att det försvinner.
 
Oj då, det blev visst lite råddigt med mitt "spontanfiske". :) Men kul att det finns folk med öppet sinne här. Jag är nog vad jag kallar mig (fast det borde väl för tydlighetens skull vara åländskan) och jag menade österut från Sverige. Nåja, den som känner sig manad får väl skicka ett pm så diskuterar vi vidare där. Det var ju inte menat att jag skulle kapa tråden! Hur det blir med Rockoff lämnar jag åt andra att bestyra över.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...