Vi är här nu

Om någon noterat, funderat (och kanske rentav blivit glad) över den plötsligt ökade aktiviteten på detta delforum de senaste dagarna så kan jag förklara. Den sammanhänger med att sportfiskeforum.se beslutat att släcka ner och att några av dess användare emigrerat hit. Jag är en av dem. Undrar ni över vad jag är för en filur så kan ni ju kolla presentationen i min profil.
 
Pegason sladdar in....
Var är "veckotävlingen"?

Den här veckan ligger den på min blogg och anmälningar sker via kommentarsfältet. Den kommer kanske att flyttas hit vad det lider men jag ville inte bara "dumpa" den i det här delforumet. Jag ska försöka få kontakt med de som råddar den här sajten.

http://oldschoolsportfishing.blogspot.com/p/veckotavlingen.html

För övrigt är naturligtvis alla välkomna att delta (även om de inte hängt på sportfiskeforum). Jag vill också ta tillfället i akt att tacka dem som välkomnat mig hit.
 
Välkomna. Jag fiskar en del - främst fluga och helst torrfluga i fjällen på öring och röding, men även en del tvåhandsfiske efter lax (mest kastträning dock..) Blir lite kustfiske i nordnorge efter sej och torsk emellanåt också.
 
Välkomna:)
Hoppas att jag inspiration att ta upp fisket igen.

Kul om vi kan bidra till det. Själv fick jag genom flytten till det här forumet inspiration att damma av kikaren och just nu funderar jag på om inte sikmete och fågelskådande är en fungerande kombination. En ålbjällra i spötoppen och sedan kan man ju spana tills den börjar väsnas eller man blir sugen på kaffe.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.