Gissa position Stockholms län

Kul att det stämde. En sjö jag hitintills inte besökt vare sig på vintern eller resten av året. Har inte bilder tillgängliga nu. Varsågod om nån har lust att bidra i tråden.

Thure
 
Debut i tråden men efter vad jag hittills sett så är antagligen detta på tok för lätt.

/ Jonas
 

Bilagor

  • P1090136.jpg
    P1090136.jpg
    104.9 KB · Visningar: 178
Spänger är kul och denna är lång och går genom våtmark.
Som kuriosa leder denna spång mellan två torp varav det ena tillhört min släkt. Båda revs på 30-talet.
 

Bilagor

  • DSC_0056.jpg
    DSC_0056.jpg
    74.1 KB · Visningar: 144
  • Screenshot_20191216_131152_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20191216_131152_com.android.gallery3d.jpg
    88.5 KB · Visningar: 146
Googlade men kom inte till någon rimlig spång mer än Skeppnan som ligger söder om Öran och Riddartorp. En trevlig etapp på Sörmlandsleden passerar där mellan Paradiset och Handen.

Thure
 
Påminner om spängen när man kommer Sörmlandsleden norrifrån ned mot Årsjön i Tyresta. Se inringat område på bilden,

Finns en vattenkälla precis innan kraftledningen som kanske hänger ihop med gammal bebyggelse?
 

Bilagor

  • sormlandsleden.jpg
    sormlandsleden.jpg
    30.9 KB · Visningar: 133
Helt rätt! Haft släktingar som bodde på Männö torp i slutet av 1800-talet. Idag återstår några stenar, ett äppelträd samt en informationsskylt pm torpet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.