Gissa position

Ja, vi är i Norrbotten. Efter någon timme eller två från ravinen blir den omarkerade "leden" mycket stenig och brant, så brant att man nästan tror det inte går. Men det går fint och belöningen är storslagen (i mitt tycke, den svenska fjällvärldens vackraste plats). Nu tror jag det borde knäckas....
 
Är utomlands och på söndag kväll har jag tillgång till mina bilder igen för att visa stället från ett annat håll. Men tror det lösas efter sista ledtråden nu.
 
Då försöker jag med att vi är nästan längst in i Kårsavagge och att jokken är den som rinner från dalen mellan Biran och Guoblacorru. Den vackra utsikten skulle då vara över Trollsjön.
 
Ja, vi är i Norrbotten. Efter någon timme eller två från ravinen blir den omarkerade "leden" mycket stenig och brant, så brant att man nästan tror det inte går. Men det går fint och belöningen är storslagen (i mitt tycke, den svenska fjällvärldens vackraste plats). Nu tror jag det borde knäckas....

Då måste vi vara i Unna Reaiddávággi och du är på väg österifrån upp mot tvärstupet som går tvärs över dalen!

Jokken är den med det vackra vattenfallet som kommer från glaciären och den lilla sjön norr om dalen.
 

Bilagor

  • kjhlkjhlkjhl.jpg
    kjhlkjhlkjhl.jpg
    106.9 KB · Visningar: 275
Helt rätt Pearl. Vi kom från Vistasvággi och vandrade till Unna Raitastugan. Jag var väldigt illamående som började just från den ravinen där vi rastade. På något sätt tog jag mig upp med lite hjälp från min medvandrare. Tack och lov gick illamående över nästa dag och jag kunde njuta av den fantastiska platsen. Vi skulle gå Trepassleden men kom bara upp halvvägs på Pyramidpasset. Jag har en liknande bild som den du bifogade.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.