Utrustning allmänt Annat om utrustning

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-10-07, 16:51
Kanotolle Kanotolle är inte uppkopplad

Termos hjälp

Har en termos som funkat kanon men nu är trasig. Vet dock inte vart den är köpt. Cirka 0.35 l och märkt invändigt med 304 stainless Steel. Någon som kan hjälpa mig? /Fredrik
Svara med citat
Gammal 2019-10-07, 17:23
Spikbjörn Spikbjörn är inte uppkopplad

Skaffa en pålitlig?

Thermos gör bra grejer.
https://www.widforss.se/thermo ... CwbkQAvD_BwE
Svara med citat
Gammal 2019-10-09, 09:22
G.Kraft G.Kraft är inte uppkopplad

Instämmer, har provat ett gäng billiga men Thermos är klart bäst och då de "bara" är dubbelt så dyra som en billig så är de billigare i längden.

Den enda andra jag använder är en billig termosmugg från classe, den håller värmen "lagom bra" för att dricka inom några timmar. Bra till jobbpendling eller för fisketuren men inte som riktig termos. Dock har de inte kvar modellen.
Svara med citat
Gammal 2019-10-09, 09:28
fyad fyad är inte uppkopplad

Slår ett slag för stanley. Tycker de är bra också. Haft och har thermos, men senare modeller haft haft en dålig kork med värmeväxlare som funkar sådär och är hopplös att rengöra. Sen gillar jag min skogsmarackas, ni vet en sån där plåttermos med glasinnanmäte och riktig kork-kork. Men man får vara ganska varsam med dem.

304 är en vanlig stålkvalitet så det går inte att säga så mycket om tillverkare från det.
Svara med citat
Gammal 2019-10-09, 09:36
CampDavid CampDavid är inte uppkopplad

Reservdel?

Det finns många termosar på marknaden. Dom flesta bra. Kolla att korken går att köpa som reservdel om du tycker det är viktigt, innan du köper termosen.
/John
Svara med citat
Gammal 2019-10-11, 14:49
CampDavid CampDavid är inte uppkopplad

Stålsort

Den märkning du uppger är bara stålsorten dvs 304 rostfritt. Det säger väldigt lite om din termos i övrigt. 0,35 liter finns nästan i samtliga tillverkares program.
/John
Svara med citat
Gammal 2019-10-15, 16:50
starkmjoelk starkmjoelk är inte uppkopplad

Kanske ett annat syfte med frågan

Som av en händelse har Polisen ett intresse av just sådana termosar just nu: https://polisen.se/aktuellt/ny ... r-din-hjalp/
Nog ingen slump att denna tråd dykte upp här

Någon som känner igen typen kanske? Ca 0.35 liter, text i botten på insidan och ovanligt tjock i förhållande till längden.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:39.

Logga in