Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Rf stål läcker väteatomer så nitning gör skaftningen hållbar.

go tur

Intressant! Hur ser kemin ut, dvs. vad är det väteatomerna gör med epoxylimmet? Om de har en substantiell/märkbar effekt på epoxylim tänker jag att jag skulle märkt det på de hidden-tang skaftade knivar jag gjorde för 10-15 år sedan och inte nitat utan bara limmat, men alltid kul att lära sig något nytt
 
Lärde oss den gamla vägen FMs namnbrickor och plastskyltar utan dubbelhäftande tejp på. Ny färg för en utländsk kurs. Preparerades i god tid med tvåkomponent lim och när de skulle brukas några månader senare visade det sig att 1/4 av skyltarna lossnat med hela klistermängden.
Kemin kan jag inte, men vet att Rf landningsställ som på USN fpl måste byta packboxar pga väte läckaget. Det leder till hydralläckage.

go tur
 
Kul att det blivit mycket knivslöjd i tråden, önskar jag hade möjlighet att bidra men bara blivit läderslöjd sista tiden. Får fortsätta köpa knivar ett tag till. Senaste tillskottet en Kaj Embretsen.

a679129e40c41fff15cce74910e2d05d.jpg


Fredrik
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...