Gissa position

Den ska roteras, lyckas inte på min telefon :( den är rättvänd innan jag laddar upp den, ser ut så här iallafall. Jaja ni får vrida huvudet, kanske blir svårare så :)
 
Så här ser vandringen ut (bakåtblick) cirka 3km tidigare. Har cirka 700m kvar till efterfrågad topp om en utgår från första bilden
 

Bilagor

  • 20170819_112223.jpg
    20170819_112223.jpg
    50 KB · Visningar: 609
Första bilden är tagen mot nordöst. Så här ser det ut mot öst från typ samma fotoplats
 

Bilagor

  • 20170819_160114.jpg
    20170819_160114.jpg
    34.4 KB · Visningar: 560
Lägger in en bild lik den första från ett annat år med, utan dimman, så blir det lättare
 

Bilagor

  • received_2512664732093128.jpg
    received_2512664732093128.jpg
    46.1 KB · Visningar: 556
Lägger in en bild lik den första från ett annat år med, utan dimman, så blir det lättare

Så, till vänster ser vi Gássajávrre med distinkt form och ett stort vattenmagasin bakom det, så den svåra frågan för mig som bara har vandrat nere i dalen blir att matcha kammar och glaciärer mot karta/flygfoto.

Igen så ger sista bilden den smala glacärdalen till höger goda likheter med den rakt norr om Sareks Nordtopp. Och om det var samma bild som första, fast utan dimma, så är det dit du är på väg?
 
Så, till vänster ser vi Gássajávrre med distinkt form och ett stort vattenmagasin bakom det, så den svåra frågan för mig som bara har vandrat nere i dalen blir att matcha kammar och glaciärer mot karta/flygfoto.

Igen så ger sista bilden den smala glacärdalen till höger goda likheter med den rakt norr om Sareks Nordtopp. Och om det var samma bild som första, fast utan dimma, så är det dit du är på väg?

Helt riktigt, din tur! Fotoplatserna skiljer sig cirka 1-200m mellan första och sista bilden. Två helt olika upplevelser de olika turerna. Dimma ger lite charm ibland även om en gärna vill se utsikten med
 
Helt riktigt, din tur! Fotoplatserna skiljer sig cirka 1-200m mellan första och sista bilden. Två helt olika upplevelser de olika turerna. Dimma ger lite charm ibland även om en gärna vill se utsikten med

Då kan vi ta en till dimmig bild, även om här håller jag precis på att komma ner under dimman, men var?

gpmw37.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.