Hammock

Jag har kört med Exped multimat utanpå mattan som UQ nu några nätter i sommar och det funkar rätt bra. Satt på 2 gummilinor i hörnen där längden går att regleras och som sen krokas över ridgelinen och karbinhaken.

Enda nackdelen är väl kortsidorna där det bli glipor som luft kommer in i eftersom mulitmattan är rektangulär, men med några klämmor så stänger man öppningarna.

Är väl mer av en sommar-UQ och knappast nåt man vill ha i svalare klimat.
 
Tack ska ni ha för en lång och bra tråd! Jag har läst alla 118 sidorna och har väl egentligen inga frågor kvar :)
Två hängmattenätter har det blivit i november än så länge, ska försöka få till ännu en innan månaden är slut.
För mig är hängmatta precis så snabbt och enkelt som jag hade hoppats, bättre än tält för jag har tak över altanen och bara hänger upp så är det klart. Jag försöker sova ute minst en natt per månad under ett år och varierar boendet lite. Ett polskt knäppetält, ett hilleberg och så min ticket to the moon.
 
Idag beställde jag ett undertäcke. Det är -10 i november! Ska bli skoj att testa och uppleva skillnaden mot liggunderlag i hängmattan. Hoppas kylan håller i sig tills dhl har gjort sitt bara :)
 
Vad rekommenderar ni för tarp?

Ticket to the moon kingsize har jag tänkt få plats med, åslina för myggnätets skull när oknytten kommer fram igen och inte alltför blåsiga ställen hoppas jag. Inte kalfjäll åtminstone :)
 
Jag har en Terra Nova competition. Den stora. Tror den är ca 260x300. Den är jag mycket nöjd med och väger bara 350g har jag för mig och tar väldigt lite plats.
 
Jag är väldigt sugen på att införskaffa mig en hammock.

Detta har säker med en ålderskris att göra, fly hemmet en gång då och då (från våren till hösten) för att landa i mig själv. Tänkte länge köpa ett tält men hammock känns smidigare och roligare samt att jag känner mig instängd i tält, har liksom inte koll på läget runt omkring.

Mitt problem är att det finns alltför många modeller att välja på, får smärre ångest av det.
Jag är 172cm, väger ca 70 kilo +/- några kilo.
Vill inte betala för mycket men vill samtidigt inte ha något som går sönder eller är obekvämt.
Myggnät
Tarp

Kan detta vara något? https://www.xxl.se/hennessy-hammock...Vj-maCh3yhQ4GEAQYASABEgI3QPD_BwE&gclsrc=aw.ds

vill gärna höra om tips och råd
 
Jag är väldigt sugen på att införskaffa mig en hammock.

Detta har säker med en ålderskris att göra, fly hemmet en gång då och då (från våren till hösten) för att landa i mig själv. Tänkte länge köpa ett tält men hammock känns smidigare och roligare samt att jag känner mig instängd i tält, har liksom inte koll på läget runt omkring.

Mitt problem är att det finns alltför många modeller att välja på, får smärre ångest av det.
Jag är 172cm, väger ca 70 kilo +/- några kilo.
Vill inte betala för mycket men vill samtidigt inte ha något som går sönder eller är obekvämt.
Myggnät
Tarp

Kan detta vara något? https://www.xxl.se/hennessy-hammock...Vj-maCh3yhQ4GEAQYASABEgI3QPD_BwE&gclsrc=aw.ds

vill gärna höra om tips och råd

Jag har den.
Det enda jag inte gillar är tarpen, den har jag bytt ut mot Hex fly.
Ett tips är att köpa hammocken från Hennessys hemsida.
Där kan du välja vad du vill ha, dessutom skeppar de varorna från deras lager i England.
 
Jag har den.
Det enda jag inte gillar är tarpen, den har jag bytt ut mot Hex fly.
Ett tips är att köpa hammocken från Hennessys hemsida.
Där kan du välja vad du vill ha, dessutom skeppar de varorna från deras lager i England.

Synd med tarpen, skulle gärna vilja kunna köpa ett färdigt paket så var det klart.
På hyskygard.se säljer de DD frontline med extra stort tarp. Är det en liknande hammock? Sämre?
 
Tack, kan mycket väl bli så lite längre fram. Ser att man ska välja löngt på straps? Vad rekommenderas?
”Select 42"(106cm) for trees up to 14"/36cm in diameter. Select 72"(183cm) for trees up to 24"/61cm in diameter. Select 96"(243cm) for trees up to 36"/91cm in diameter.”

En fråga till, hur förvarar ni era ryggsäckar? Under hammocken? I hammocken? På ett träd? Idiotisk fråga kanske?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
vermi Hennessy Hammock med ett uppblåsbart liggunderlag? Bo och sova 7
frippe1976 Någon som testat Haven tents (hängmatta)? Bo och sova 4
behedwin IKEAs hängmatte-stativ - funkar den bra för Hennesy hammock? Bo och sova 4
fitur Topquilt till hammock - Svenska eller närliggande återförsäljare Bo och sova 0
tango Definiera hammock för mig Bo och sova 36
athorn Ticket to the moon lightest hammock 228g Bo och sova 1
_tobbe_ Upphängning hammock! Bo och sova 13
_tobbe_ Mackenzie hammock! Bo och sova 0
_tobbe_ Nät DD hammock! Bo och sova 3
paddla Hur kallt blir hängmatta / hammock? Bo och sova 9
Hookahey Hennessy hammock classic Bo och sova 3
Rasku89 Tips på bra dun-underquilt till hennesey hammock! Bo och sova 16
såg Någon med erfarenhet av snugpack troppical hammock. Bo och sova 1
såg Någon som har erfarenhet av bushman hammock. Bo och sova 2
såg Är Hammock något bra för en som rör sig mycket på natten? Bo och sova 5
Cuba Cola Hammock, please help Bo och sova 3
Handyman Hammock tips med packning Bo och sova 3
DoktorGlas Hammock + quilt + liner = true? Bo och sova 11
DoktorGlas Sestrals Blanket i hammock Bo och sova 3
DoktorGlas Hammock till mig Bo och sova 59
poijjan Liggunderlag för hammock (och tält) Bo och sova 1
avslutmedlemskap0904 Snugpak hammock Bo och sova 0
ExInferis Tält eller hammock på Sörmlandsleden Bo och sova 9
behedwin Cumulus Underquilt (selva 600) - Hammock (hennysys hammock) Bo och sova 3
majjen Hammock + tillbehör Bo och sova 30
vandrafjäll sea to summit ultralight hammock Bo och sova 2
eclipsetomte Underblanket till Hennesy Hammock Bo och sova 2
behedwin Hennessy hammock, hål i regnskydd Bo och sova 6
Cryfish Ryggsäck till hammock Bo och sova 5
behedwin Vilken underquilt har ni till eran hammock? Bo och sova 4
eclipsetomte Tips och trix hammock Bo och sova 16
K-J A Exped ergo hammock liggunderlag minst 2dm? Bo och sova 2
behedwin Hammock : vad sover ni på? I och under? Bo och sova 9
eclipsetomte Ny - Ska jag köpa hammock? Men vilken? Bo och sova 20
behedwin Hammock - Hålla värmen under? Bo och sova 5
Roger Norling Warbonnet Blackbird XLC Hammock Bo och sova 1
Hookahey Amok Draumr 3.0 hammock Bo och sova 25
Mistir Hammock för nybörjare Bo och sova 24
fekki DD Frontline Hammock, DD Travel Hammock eller Hennesy Explorer deluxe Zip? Bo och sova 1
MAW Cellplast i Hammock?! Bo och sova 1
Mattias1981 liggunderlag till hammock?? Bo och sova 2
Vandringshyveln Hammock upphägning? Bo och sova 7
fotografiskt Warbonnet Ridgerunner Hammock med Spindrift sock Bo och sova 13
såg tarp o Hammock istället för tält. Bo och sova 3
fotografiskt Modifieria Hennessy Hammock Bo och sova 7
fotografiskt Hennessy Hammock på vintern Bo och sova 290
omnes Planet Hammock Bo och sova 26
Gun-valld Lawson Hammock/Tält Bo och sova 2
pyre Erfarenhet av isolering till Hennessy Hammock? Bo och sova 11
peter1969 DD Hammock? Bo och sova 15

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...