Integral Designs - lätta prylar från Canada - Forum

Lättpackning Allt om att packa lätt

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-11-21, 19:00
Jörgen Fjaderlatt.se Jörgen Fjaderlatt.se är inte uppkopplad

Integral Designs - lätta prylar från Canada

En titt bakom kulisserna och lite tygnyheter (åtminstone för mig) från ett litet men naggande gott företag i Calgary, Alberta, Canada finns nu på www.fjaderlatt.se.

Det vore kul att få lite återkoppling från personer som använt prylar från ID, vilket inte jag själv gjort.

Jörgen
Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 12:10
jamo jamo är inte uppkopplad

Jag har deras ponchotarp och ett par fuktspärr-sockar, båda i tunn silnylon. Finns väl inte så mycket mer att säga om så pass enkla produkter än att ponchotarpen hade gärna fått vara ett nummer större och ståltråden i huvan borde bytas mot något mjukare och självrätande. Passformen på sockarna är rätt kass, de är för breda. Skulle inte ha nåt emot att få ett MK1 XL-tält, de verkar vara bra.
Svara med citat
Gammal 2007-11-28, 08:22
luffarjohan luffarjohan är inte uppkopplad

ID Overbag

Jag har nyttjat deras overbag i Event ett antal nätter nu och är nöjd, i synnerhet med membranet och det faktum att botten inte är i nylon. Den enda puppa jag använt som inte över huvud taget har några problem med kondens. Däremot så är overbagen endast ett sovsäcksöverdrag (utan dragkedja men med dragsko i öppningen) så man sover synnerligen spartanskt, i synnerhet i regn. I kombination med en tarp är det dock klockrent. I och med att hela puppan är i event kan man vända på den upp och ner vid nederbörd och då få huvan över sig. ca 550 gram har jag för mig att den väger, liten nerpackad och en bra reservbostad.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:53.

Logga in