Gissa position Stockholms län

Ytterligare en skridskobild. Tagen i december 2008 eller 2009. Även här passerar Sörmlandsleden.

Thure
 

Bilagor

  • Totte + skridsko 058.jpg
    Totte + skridsko 058.jpg
    67 KB · Visningar: 161
Bilden var från 2007.

Ingen gissning såhär långt. Nedan några bilder från samma dag. En mkt frekventerad Södertörnssjö.

Thure
 

Bilagor

  • Totte + skridsko 048.jpg
    Totte + skridsko 048.jpg
    92.5 KB · Visningar: 144
  • Totte + skridsko 040.jpg
    Totte + skridsko 040.jpg
    31.3 KB · Visningar: 146
Drevviken hyser absolut många åkare men den här sjön är betydligt mindre. Den har de flesta vintrar en längre säsong än Drevviken, lägger sig tidigare och delar av den går upp betydligt senare. En mer identifierbar bild nedan:

Thure
 

Bilagor

  • Totte + skridsko 036.jpg
    Totte + skridsko 036.jpg
    65 KB · Visningar: 143
Masterna är ju lätta att placera. Och då också fotoriktningen mot dem. Sen är frågan vilken sjö du åker på.

Om jag antar att bron är den mellan Söderbysjön och Dammtorpsjön så gissar jag på den sistnämnda....
 
Sjöarna hänger ihop och var den ena övergår i den andra kan det finnas olika uppfattningar om. Jag skulle säga att bilderna är tagna på olika partier av Söderbysjön.

Du behöver inte svara mer än med ditt resonemang ovan.

Bollen passas vidare till dig.

Thure
 
Jag misstänkte att du skulle ta den snabbt Thure men jag hade ingen annan bild. :)

Spindelgrinden är spännande och jag har försökt googla en bakgrund till utformningen men har ännu inte lyckats.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...