Flugfiskevatten

Sitter nu och planerar sommarens flugfiske/fjällvandring. Vill prova vattnen i fjäll och skogsområdena norra Jämtland och södra Västerbotten alltså Strömsundskomun och Vilhelmina kommun. Har någon här på utsidan någon erfarenhet, några tipps eller rekommendationer om detta område?
 
Sitter nu och planerar sommarens flugfiske/fjällvandring. Vill prova vattnen i fjäll och skogsområdena norra Jämtland och södra Västerbotten alltså Strömsundskomun och Vilhelmina kommun. Har någon här på utsidan någon erfarenhet, några tipps eller rekommendationer om detta område?

Fiskat en del runt tärnaby etc men tyvär inget vatten jag vill dela med dom håller jag för mig själv :) dock så är dom flesta av pölarna och drag där borta fulla med fin öring och harr så jag hade personligen snarare bestämt vart jag vil fiska/vandra för oavsett var du fiskar kommer du få fin öring .
 
Tyvärr...men hör av dej om du dimper ner i Norrbotten... så kan du få lite tips.
Anders

Det låter ju spännande! Det blir till att börja planera för nästa sommar också då för dit ska jag någon gång.


Fiskat en del runt tärnaby etc men tyvär inget vatten jag vill dela med dom håller jag för mig själv :) dock så är dom flesta av pölarna och drag där borta fulla med fin öring och harr så jag hade personligen snarare bestämt vart jag vil fiska/vandra för oavsett var du fiskar kommer du få fin öring .

Det låter betryggande!

..........jag tackar för svaren!
 
Södra Storfjället....

Hejsan,

Nu var det väl typ 15 år sedan i runda slängar jag var där, men jag och två kompisar knallade runt på Södra Storfjället, strax sydväst om Tärnaby , och fiskade i olika småtjärnar och bäckar med mycket god framgång. Visst var det mest mindre fiskar som vi fick, men många var dom :)

Har även hört i andra hand att området nordost om Hotagsfjällen (precis norr om Valsjöbyn...), typ runt Stenfjället, Ryggfjället och området därikring, ska vara mycket trevligt att besöka både för fiske och för ripjakt.

/ Stefan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jockeadn Flugfiskevatten i närheten av Uppsala Fiske 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...