Karl Hedin-fallet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Varför inte lyssna på Hedin själv?

Det kan ju vara bra att granska källan till klippet en gnutta. Ha i minnet när ni ser klippet, att intervjun ges ut av "Svensk webbtelevision" som beskriver sig så här:

"Vi tycker att de etablerade mediehusen gör ett dåligt jobb och att de missbrukar sin ställning. De ger inte en trovärdig bild av verkligheten inom framförallt tre områden som är styrda av politisk korrekthet. Det gäller massmigrationen, klimatlarmen och feminismen. Den felaktiga eller mörklagda informationen leder till mycket negativa konsekvenser för oss medborgare. Därför är det framförallt inom dessa områden vi arbetar för att komplettera bilden utifrån ett medborgarperspektiv."
 
Det kan ju vara bra att granska källan till klippet en gnutta. Ha i minnet när ni ser klippet, att intervjun ges ut av "Svensk webbtelevision" som beskriver sig så här:

"Vi tycker att de etablerade mediehusen gör ett dåligt jobb och att de missbrukar sin ställning. De ger inte en trovärdig bild av verkligheten inom framförallt tre områden som är styrda av politisk korrekthet. Det gäller massmigrationen, klimatlarmen och feminismen. Den felaktiga eller mörklagda informationen leder till mycket negativa konsekvenser för oss medborgare. Därför är det framförallt inom dessa områden vi arbetar för att komplettera bilden utifrån ett medborgarperspektiv."

Detta är alltså en intervju med Karl Hedin på nästan en timme, där han får komma till tals i denna smått absurda härva.

Du får ju naturligtvis göra som du vill, personligen tycker jag intervjun är intressant. Väldigt intressant till och med.

Titta gärna på den och återkom.
 

Att lyssna på den åtalade brukar ju inte vara det bästa sättet att få neutral information. "Jag är oskyldig" är ju mer eller mindre standardkommentaren från förhärdade kriminella. :)

Lustigt också att du reggar ett konto på ett friluftsforum bara för att förmedla en länk till en fake news-blogg... Kan det vara Karl Hedin själv kanske som spökar..?
 
Att lyssna på den åtalade brukar ju inte vara det bästa sättet att få neutral information. "Jag är oskyldig" är ju mer eller mindre standardkommentaren från förhärdade kriminella. :)

Lustigt också att du reggar ett konto på ett friluftsforum bara för att förmedla en länk till en fake news-blogg... Kan det vara Karl Hedin själv kanske som spökar..?

Haha! Icke Kalle.
Har läst här i många år och reggade till slut.


Jag påstår inte alls att det handlar om neutral information. Jag skrev att intervjun var väldigt intressant.

Och det är den. Att han fick ligga 4 dygn i en fyllecell(!) och väcktes där varje timme är tortyr. Ingenting annat, om det nu stämmer. Ska bli oerhört intressant att följa utvecklingen av detta.

Det tror jag alla kan skriva under på?
 
Att han fick ligga 4 dygn i en fyllecell(!) och väcktes där varje timme är tortyr. Ingenting annat, om det nu stämmer.

Ja intervjun är ju helt okritisk gjord och mera ett samtal mellan 2 mysiga farbröder som redan på förhand är överens om allt. Inte journalistik, utan en ren partsinlaga där ena sidan fått fritt utrymme att säga vad den vill utan att den andar sidan får kommentera beskyllningarna.
 
Nu har jag tittat på den. Mycket riktigt, mannen i randigt, Mikael Wilgert, ställer mycket flata frågor, tar tydligt stöd för Hedin och mot myndigheterna, där man tillsammans anar konspirationer och åsiktspoliser. De uppenbara och intressanta följdfrågorna uteblir, antingen för att Wilgert är risigt påläst och saknar bakgrund som journalist, eller för att han vill framställa Hedin i god dager. Tack gode gud för public service!

I sakfrågan säger jag intet, vet inget om Hedin och hans eventuella skuld. Inget i klippet gav någon helst ledning till att skapa sig en egen åsikt.

//A
 
Att han fick ligga 4 dygn i en fyllecell(!) och väcktes där varje timme är tortyr. Ingenting annat, om det nu stämmer.

Jag har pratat med flera som suttit häktade i månader, helt isolerade och utsatta för diverse hårdhänt behandling. Fyra dygns isolering låter inte så farligt i det perspektivet. Jag gissar att kriminalvården daltar med en person som Hedin, av anledning just att han är en rik och känd person. Häktar man en sådan person som troligen kommer att anlita toppadvokater, som får snyfta i intervjuer och som har en massa "anhängare" är man nog försiktigare med att bryta mot regelverket. "Vanliga kriminella" har ju svårt att göra sina röster hörda och därför är risken lägre (eller obefintlig) att det blir ståhej om det.
 
Nivån på diskussionen här är inte särskilt samtalsinbjudande. Måhända medvetet.

Nåväl, vi som eftersträvar att få leva i ett samhälle där inte aktivister tolkar lagar lite hursomhelst ser iaf fram mot avslutningen på detta ärende med stor tillförsikt. Tror det blir en intressant avslutning.
 
Det häktas och frisläpps dagligen MÄNGDER med människor i Sverige. Skyldiga och oskyldiga.

Det som skiljer Karl Hedin ifrån dem är att han nu profiterar på sin historia. Gör pengar av den som den affärsman han är.

Att han sitter i 60min utan några som helst kritiska frågor och påstår att han är oskyldig är ju knappast uppseendeväckande.
Och det kanske han är. Det får ju rättsväsendet utreda.

Däremot är han ju direkt skyldig till den polarisering i jägarkåren som nu sker där det tycks viktigare än allting annat att driva på rovdjurshatet. Där är han redan dömd av undertecknad :)
 

avslutad210712

Gäst
...
Att han fick ligga 4 dygn i en fyllecell(!) och väcktes där varje timme är tortyr. Ingenting annat, om det nu stämmer. Ska bli oerhört intressant att följa utvecklingen av detta.
...

Vad tror du är speciellt ovanligt i det här fallet?

Har en eller kanske man skulle hade en kompis som blev indragen i en undersökning. Han var oskyldig men eftersom han befann sig i gärningsmannens sfär så tog de in honom.

De väckte honom, tog in honom på förhör utan att en enda fråga ställdes och förde tillbaka honom till cellen. Gång på gång. Lyset på hela tiden i cellen och så fort han hade somnat ett tag så var det dags igen. Han blev så knäckt att "han hade kunnat erkänna att det var han som hade mördat sin egen mor" bara för att komma därifrån. Hans mor lever än idag.

Så varför skulle en företagsledare behandlas på annat sätt än "vanliga" medborgare?
 
Advokat

Så varför skulle en företagsledare behandlas på annat sätt än "vanliga" medborgare?[/QUOTE]

Det skämtas om att en man ska ha tre kvinnor, sin läkare, sin advokat, sin älskarinna förutom sin fru.

Helt klart är att livet kan bli mycket enklare med en bra advokat och oftast måste man vara rik för att ha en bra advokat.
 
Han kommer r*vkn*lla dom då Tjack-Noa och Sepo-Vodkalainen är arbetsplatser för incestavkommor som går på tabletter och alkohol.

Antagligen kommer det läggas ned för och slippa förnedring och avslöjande av nya psykfall som agenter.

I mitt fall så behandla jag en kvinna vid Säpo Göteborg så illa så hon börja gråta och fick raseriutbrott så inredning uppe på Säpo fick sticka till skyddsrummet.

Som pricken över i et hängde jag ut snuthaggan vid Säpo på nätet gråtandes..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...