Tidtabell buss 93 Gällivare - Kebnats vinter 2019?

Hej! Kort fråga bara, försöker boka resa t/r till Saltoluokta februari/mars 2019. Finns flera varianter för nattåget, men tidtabellen för bussen har inte publicerats än. Vill ändå boka tågresa redan nu. Någon som kommer ihåg när bussen går vintertid - morgon, mitt på dagen, eftermiddag?
Taffi
 
Det är alltid problem att boka långt i förväg innan länstrafikens tidtabell är klar. Du missar ju t. ex. Resplus, som är viktigt eftersom tåget ofta är försenat. Varför så bråttom?
 
Familjens semesterplanering hänger på det, så jag vill gärna vara säker det fungerar. Om man bokar ombokningsbart hos SJ, skulle man inte kunna lägga till bussen i efterhand?
 
Familjens semesterplanering hänger på det, så jag vill gärna vara säker det fungerar. Om man bokar ombokningsbart hos SJ, skulle man inte kunna lägga till bussen i efterhand?

Troligtvis inte , det är jättekrångligt hos SJ. Du kommer antagligen få avboka och sedan boka en ny biljett och samtidigt förlora den delen av priset som är bokningsavgiften. Dubbelkolla med SJ, jag kan ha fel men det var så här tidigare.
 
Ring Länstrafiken i Norrbotten, hemsidan har du fått ovan, kommer här igen www.ltnbd.se
Det låter rimligt, men jag är inte alls säkert om man far svar där. :(
Jag frågade dem i vintras om tidtabellen, kannske en vecka inför den tidtabellen skulle lägas ut på nätsidan (Typ tre veckor inför trafikstart), men den enda svår jag fick var att tidtabellen inte var klart men skulle läggas på nätsidan snart...
Familjens semesterplanering hänger på det, så jag vill gärna vara säker det fungerar. Om man bokar ombokningsbart hos SJ, skulle man inte kunna lägga till bussen i efterhand?
Ombokningsbar är ju faktisk fel ord för den typ biljett. :( Man kan ju bara avboka och får en värdebevis som man kan använda för at boka en ny resa.
Du kan inte lägga till bussen i efterhand, allt du kan göra om du vill lägga den till är: Avboka din billjet (Tappa bokningsavgiften) och boka en ny billjet (Som har stigit i prisen sedan du har köpt din första billjet) med busbiljetten, som du sedan delvis betala med den värdebevis du fickk för din "ombokningsbara" biljetten.
Som skrivat på annan ställa gick bussen de senaste åren efter den tidigera tåg. Om du bokar denna tåg och bussen går senare i 2019 kan man ja invänta den i Gällivare. Värre om man spekulerar på anslutning med den senare tågen och bussen går tidigare...

Henning
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
trulybrandt Transportera skidpulka tåg/buss Turskidåkning 6
Anders_Utsidan Restips Kvikkjokk-Gällivare 31 mars Turskidåkning 5

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...